Bli med i kampen med å legalisere poker i Norge!

Startet av Legalisering   |  9655 Views
1 2 3
   Show
Kategori Donkr - Pokerforum - Poker General   |   Tags  poker og legalisering
Reg: 08/02/2013
Legalisering 6 år siden
Denne tråden er for oss som ønsker å legalisere poker i Norge. Vi er lei av dobbeltmoralen til Norsk Tipping og ønsker å fortsette å kjempe for at vi, som alle EØS-land, har poker i lovlige former. I første omgang trenger vi to ting:

1) Ververe til Facebook-siden for å øke støtten til saken. Dette er en jobb som tar et par minutter og det er fint om dere melder dere i tråden. Vi trenger da navn slik at du kan bli lagt til med riktige rettigheter.

2) Folk som er villige til å investere mer tid til å kjempe for dette opp mot valgkampen 2013. Send melding privat for hva dette konkret innebærer. Vi håper alle ihvertfall kan ta seg tiden til å like oss på Facebook og Twitter, og forhåpentligvis rekruttere støttespillere.

Vi kommer til å prøve å skape mer aktivitet fremover og vi vil komme tilbake til det dersom det er andre ting vi ønsker hjelp til.
Like
13
Redigert 6 år siden
Bli med i kampen med å legalisere poker i Norge!
Denne tråden er for oss som ønsker å legalisere poker i Norge. Vi er lei av dobbeltmoralen til Norsk Tipping og ønsker å fortsette å kjempe for at vi, som alle EØS-land, har poker i lovlige former. I første omgang trenger vi to ting:

1) Ververe til [url=http://www.facebook.com/pages/Legalisering-av-poker/110324245738715]Facebook-siden[/url] for å øke støtten til saken. Dette er en jobb som tar et par minutter og det er fint om dere melder dere i tråden. Vi trenger da navn slik at du kan bli lagt til med riktige rettigheter.

2) Folk som er villige til å investere mer tid til å kjempe for dette opp mot valgkampen 2013. Send melding privat for hva dette konkret innebærer. Vi håper alle ihvertfall kan ta seg tiden til å like oss på [url=http://www.facebook.com/pages/Legalisering-av-poker/110324245738715]Facebook [/url]og [url=https://twitter.com/LegaliserPoker]Twitter,[/url] og forhåpentligvis rekruttere støttespillere.

Vi kommer til å prøve å skape mer aktivitet fremover og vi vil komme tilbake til det dersom det er andre ting vi ønsker hjelp til.
Legalisering
Reg: 01/03/2008
semilla 6 år siden
Hvem er "vi"?
Like
Re: Legalisering av poker i Norge
Hvem er "vi"?
semilla
Reg: 27/07/2011
Coca_Cola 6 år siden
Vi er oss
Like
Vi er oss
Coca_Cola
Reg: 23/05/2010
HaxyQ 6 år siden
Nå skal jeg stikke halsen fram her, og spørre om hvordan lovverket egentlig er for poker i Norge.

Når er det lov med livelag? Har hørt rykter om at det er lov hvis det er under 1k buyin, hvis alle kjenner hverandre etc. Hva er det som gjelder?

Er nettpoker ulovlig? Kan politiet bøte/fengsle meg dersom de tar meg i å spille nettpoker? Hvis ikke, hvorfor kan jeg da ikke gjøre innskudd med norske kort?
Like
Nå skal jeg stikke halsen fram her, og spørre om hvordan lovverket egentlig er for poker i Norge. Når er det lov med livelag? Har hørt rykter om at det er lov hvis det er under 1k buyin, hvis alle kjenner hverandre etc. Hva er det som gjelder? Er nettpoker ulovlig? Kan politiet bøte/fengsle meg dersom de tar meg i å spille nettpoker? Hvis ikke, hvorfor kan jeg da ikke gjøre innskudd med norske kort?
HaxyQ
Reg: 25/05/2008
PugC 6 år siden
En kort oppsummering så langt jeg vet (med forbehold om at jeg kan ha misforstått ting)

Det er lov å spille poker på nett, men man må skatte av alle gevinster på 10.000 kr og oppover. Skatteplikt uløses idet den vinnes, ikke ved evt uttak. Dette er lov fordi spillet foregår på servere i utlandet. Det er derimot ikke lov for banker å overføre penger til eller fra gamblingsider, noe som kan gjøre ting en anelse mer tungvint.

Det er i utgangspunktet ikke lov å spille live poker om penger i Norge. Men vi har en dom fra mitdhordaland tingrett som sier at det kan være lov å spille poker i private hjem med lav innsats dersom det sosiale er i fokus. Den dommen sa at 1000kr i innkjøp var for høyt til at man kunne hevde at det sosiale var i fokus. Men denne dommen unnlot å spesifisere en grense for hva som kunne være lovlig.

Det er tre ting som må være tilstede for at pokerspilling er ulovlig i Norge:
1) Det må være en innsats, med andre ord er gratis poker tillatt, og i flg ovennevnte dom kan også en liten innsats godtas, men vi vet ikke hvor mye eller lite som skal til før man krysser en gense.
2) utfallet må være helt, eller delvis tilfeldig. Siden vi ikke med sikkerhet vet hvilke kort som kommer i flop/turn/river rammes poker av dette punktet
3) Det må være premie med verdi. Lotteritilsynet har sagt at alle premier har en verdi, selv en teit t-skjorte eller et diplom.

Dersom man fjerner bare én av disse tre tingene, blir det lovlig. Dersom alle tre punktene er tilstede er det altså ulovlig.

Men det er liten rettspraksis på dette, Coffegeir har en sak gående som skulle vært oppe i lagretten i dag, men ble utsatt pga sykdom. Han ble dømt til 10.000 kr i bot for å ha arrangert pokerturneringer, og Donald beskrev i sin blogg noen av utfordringene i den dommen.
Like
3
«Ludo ergo sum»
En kort oppsummering så langt jeg vet (med forbehold om at jeg kan ha misforstått ting) Det er lov å spille poker på nett, men man må skatte av alle gevinster på 10.000 kr og oppover. Skatteplikt uløses idet den vinnes, ikke ved evt uttak. Dette er lov fordi spillet foregår på servere i utlandet. Det er derimot ikke lov for banker å overføre penger til eller fra gamblingsider, noe som kan gjøre ting en anelse mer tungvint. Det er i utgangspunktet ikke lov å spille live poker om penger i Norge. Men vi har en dom fra mitdhordaland tingrett som sier at det kan være lov å spille poker i private hjem med lav innsats dersom det sosiale er i fokus. Den dommen sa at 1000kr i innkjøp var for høyt til at man kunne hevde at det sosiale var i fokus. Men denne dommen unnlot å spesifisere en grense for hva som kunne være lovlig. Det er tre ting som må være tilstede for at pokerspilling er ulovlig i Norge: 1) Det må være en innsats, med andre ord er gratis poker tillatt, og i flg ovennevnte dom kan også en liten innsats godtas, men vi vet ikke hvor mye eller lite som skal til før man krysser en gense. 2) utfallet må være helt, eller delvis tilfeldig. Siden vi ikke med sikkerhet vet hvilke kort som kommer i flop/turn/river rammes poker av dette punktet 3) Det må være premie med verdi. Lotteritilsynet har sagt at alle premier har en verdi, selv en teit t-skjorte eller et diplom. Dersom man fjerner bare én av disse tre tingene, blir det lovlig. Dersom alle tre punktene er tilstede er det altså ulovlig. Men det er liten rettspraksis på dette, Coffegeir har en sak gående som skulle vært oppe i lagretten i dag, men ble utsatt pga sykdom. Han ble dømt til 10.000 kr i bot for å ha arrangert pokerturneringer, og Donald beskrev i sin blogg noen av utfordringene i den dommen.
PugC
Degeneratorn 6 år siden
Har liket på facebook
Like
Har liket på facebook :)
Degeneratorn
Reg: 11/01/2008
MortenB 6 år siden
PugC - du har feil i at utfallet må väre tilfeldig. Straffeloven definerer 'lykkespill' som spill med penger eller pengers verdi. Og det er ulovlig såfremt det ikke er i statens regi eller man har tillatelse. Tillfeldigheter er ikke nevnt i straffeloven. Det var derfor Cofeegeir ble dömt. (Får se om det lykkes bedre i neste rettsinstans)
Like
PugC - du har feil i at utfallet må väre tilfeldig. Straffeloven definerer [apostrophe]lykkespill[apostrophe] som spill med penger eller pengers verdi. Og det er ulovlig såfremt det ikke er i statens regi eller man har tillatelse. Tillfeldigheter er ikke nevnt i straffeloven. Det var derfor Cofeegeir ble dömt. (Får se om det lykkes bedre i neste rettsinstans)
MortenB
PugC 6 år siden
De tre punktene har jeg hentet fra et brev fra Lotteri og Stiftelsestilsynet. Men jeg er med på at Tingretten sa noe annet i saken til Coffegeir. Siden det kom fra tilsynet, og deres syn ennå ikke er skikkelig behandlet av domstoler tok jeg det med i oppsummeringen. Men om dommen mot Coffegeir blir stående har du muligens rett i at dette punktet bortfaller.
Like
«Ludo ergo sum»
De tre punktene har jeg hentet fra et brev fra Lotteri og Stiftelsestilsynet. Men jeg er med på at Tingretten sa noe annet i saken til Coffegeir. Siden det kom fra tilsynet, og deres syn ennå ikke er skikkelig behandlet av domstoler tok jeg det med i oppsummeringen. Men om dommen mot Coffegeir blir stående har du muligens rett i at dette punktet bortfaller.
PugC
MortenB 6 år siden
Lotteritilsynet har rett når det er snakk om Lotteriloven og om man kan se poker som et lotteri. Men folk som spiller poker ulovlig blir tiltalt etter Straffeloven, og den har Lotteritilsynet ikke greie på.
Like
Lotteritilsynet har rett når det er snakk om Lotteriloven og om man kan se poker som et lotteri. Men folk som spiller poker ulovlig blir tiltalt etter Straffeloven, og den har Lotteritilsynet ikke greie på.
MortenB
geirakir 6 år siden
HaxyQ:
Nå skal jeg stikke halsen fram her, og spørre om hvordan lovverket egentlig er for poker i Norge.

Når er det lov med livelag? Har hørt rykter om at det er lov hvis det er under 1k buyin, hvis alle kjenner hverandre etc. Hva er det som gjelder?

Er nettpoker ulovlig? Kan politiet bøte/fengsle meg dersom de tar meg i å spille nettpoker? Hvis ikke, hvorfor kan jeg da ikke gjøre innskudd med norske kort?

Det er mange som lurer på dette og føler mange misforstår. I mitt vanlige lag på hjemstedet mitt vil aldri politiet dukke opp, og om de gjør det vil vi alle aldri godta så mye som en reprimande for pokerspillingen. Men vi er long time buddies og har gjort andre ting på fritiden, sammen, i mange år.

Når jeg reiser til Oslo eller Bergen og havner rundt filten med pokerbuddies har jeg det kanskje personlig like gøy sosialt, men det driter klubben i.

Bare for å si det med et språk som er lettere å forstå enn Pugzz sitt. Ja det er lov med livelag. Ikke tenk på hvor liten eller stor buyin bør være. Tenk heller på hvorfor du/dere spiller poker.
Hva er viktigst; det sosiale eller det å vinne penger? Det er forskjell på å spille en turnering på 1k en gang i måneden etterfulgt av en fuktig bytur med arbeidskamerater, og det å be en venn invitere mer eller mindre kjente folk til et 10/20 cashgame 3 ganger i måneden der det blir tatt rake fra cashgamepotter eller turneringer. Er pokerlaget du arrangerer eller spiller i godt organisert, hyppig, bekjentskapene løse og pengene viktig; Spesielt de som går inn til arrangør, ja da sliter du. Selv om du som spiller er der utelukkende for å se mest mulig flopper, drikke og prate fjas med et par kompiser. Det er IKKE forskjell på deg og han idioten med hoodie og elendig musikk på øret ift politiet. Dere sliter begge
Like
«har jeg noen outs her?»
Re. Re: Legalisering av poker i Norge
HaxyQ: [quote]Nå skal jeg stikke halsen fram her, og spørre om hvordan lovverket egentlig er for poker i Norge. [b]Når er det lov med livelag? Har hørt rykter om at det er lov hvis det er under 1k buyin, hvis alle kjenner hverandre etc. Hva er det som gjelder?[/b] Er nettpoker ulovlig? Kan politiet bøte/fengsle meg dersom de tar meg i å spille nettpoker? Hvis ikke, hvorfor kan jeg da ikke gjøre innskudd med norske kort?[/quote] Det er mange som lurer på dette og føler mange misforstår. I mitt vanlige lag på hjemstedet mitt vil aldri politiet dukke opp, og om de gjør det vil vi alle aldri godta så mye som en reprimande for pokerspillingen. Men vi er long time buddies og har gjort andre ting på fritiden, sammen, i mange år. Når jeg reiser til Oslo eller Bergen og havner rundt filten med pokerbuddies har jeg det kanskje personlig like gøy sosialt, men det driter klubben i. Bare for å si det med et språk som er lettere å forstå enn Pugzz sitt. Ja det er lov med livelag. Ikke tenk på hvor liten eller stor buyin bør være. Tenk heller på hvorfor du/dere spiller poker. Hva er viktigst; det sosiale eller det å vinne penger? Det er forskjell på å spille en turnering på 1k en gang i måneden etterfulgt av en fuktig bytur med arbeidskamerater, og det å be en venn invitere mer eller mindre kjente folk til et 10/20 cashgame 3 ganger i måneden der det blir tatt rake fra cashgamepotter eller turneringer. Er pokerlaget du arrangerer eller spiller i godt organisert, hyppig, bekjentskapene løse og pengene viktig; Spesielt de som går inn til arrangør, ja da sliter du. Selv om du som spiller er der utelukkende for å se mest mulig flopper, drikke og prate fjas med et par kompiser. Det er IKKE forskjell på deg og han idioten med hoodie og elendig musikk på øret ift politiet. Dere sliter begge
geirakir
semilla 6 år siden
geirakir:
. Det er IKKE forskjell på deg og han idioten med hoodie og elendig musikk på øret ift politiet. Dere sliter begge

Er ikke det strengeste som er ilagt en pokerspiller sånn omtrent et forenklet forelegg på kr 3000,-? Så i hvilken grad man sliter er vel individuelt...
Vanligvis straffes ikke spillerne på noen måte, bare de som driver klubben.
Like
Re. Re. Re: Legalisering av poker i Norge
geirakir: [quote]. Det er IKKE forskjell på deg og han idioten med hoodie og elendig musikk på øret ift politiet. Dere sliter begge[/quote] Er ikke det strengeste som er ilagt en pokerspiller sånn omtrent et forenklet forelegg på kr 3000,-? Så i hvilken grad man sliter er vel individuelt... Vanligvis straffes ikke spillerne på noen måte, bare de som driver klubben.
semilla
Reg: 24/02/2008
stephank 6 år siden
^ i Bergen har de gitt 7000kr
Like
«Ja nei altså..»
^ i Bergen har de gitt 7000kr
stephank
Liverpul 6 år siden
De aller fleste aksjoner mot pokerklubber har endt uten reaksjoner for spillerne. Etter raidet på LillestrømKK ble det dog ilagt forenklet forelegg a 3000 kr til samtlige spillere. Dette er forelegg og kommer da ikke på rullebladet.
Like
1
«When you´re a fish: gamble!»
De aller fleste aksjoner mot pokerklubber har endt uten reaksjoner for spillerne. Etter raidet på LillestrømKK ble det dog ilagt forenklet forelegg a 3000 kr til samtlige spillere. Dette er forelegg og kommer da ikke på rullebladet.
Liverpul
Liverpul 6 år siden
Og hvem står bak denne legaliserings-aksjonen? Lite interessant for folk å støtte opp om en anonym aksjon.
Like
1
«When you´re a fish: gamble!»
Og hvem står bak denne legaliserings-aksjonen? Lite interessant for folk å støtte opp om en anonym aksjon.
Liverpul
geirakir 6 år siden
Liverpul:

+1
Like
«har jeg noen outs her?»
Liverpul: [quote]Og hvem står bak denne legaliserings-aksjonen? Lite interessant for folk å støtte opp om en anonym aksjon.[/quote] +1
geirakir
Legalisering 6 år siden
Det ble stilt spørsmål til hvem ”vi” er. Vi er Deltidspoker med mye drahjelp fra Donkr-brukere som er lei av måten poker blir behandlet på i Norge og vi håper vi kan få dette på dagsorden fram mot valgkampen. Vi tar gjerne imot hjelp og innspill, og håper på støtte fra det norske pokermiljøet.

Vi ønsker poker i lovlige former i Norge på samme måter som i andre EØS land. Det er ingen grunn til at livepoker skal være forbudt og en legalisering kan i tillegg beskytte bedre mot kriminalitet slik som saken om albansk mafia som presser pokerklubbene i Oslo.

Vi har en god del planer. En av tingene vi ønsker å klargjøre er skatteinngangen Norge vil få ved å bruke samme lisensordninger som for eksempel Danmark ( http://www.danskpokerlicens.dk).

Har noen tall på hvor mye det omsettes for i poker i Norge? Da dette er omsetning som for øyeblikket går til selskaper i utlandet (uskattet) bør den tapte inntekten være et veldig godt argument for politiske partier i forhold til legalisering. God samfunnsøkonomi altså.

Vi ønsker også å undersøke hvordan listetopper fra forskjellige fylkesparti rundt om i landet stiller seg til legaliseringsspørsmålet. Noen foreløpige forslag til spørsmål er (Tar gjerne imot innspill!):

1. Har du spilt eller kjenner du noen som spiller poker?

2. Synes du det er rart at Norge som eneste EØS-land ikke har legalisert poker?

3. Hvorfor tror du dette er tilfelle?

4. Visste du at poker er en folkesport med over 300 000 spillere og har hatt enorm vekst siste 10 årene i Norge?

5. Er du for å legalisere poker i Norge?

6. Hva vil DU gjøre for å legalisere poker i Norge?

Ved å oppsummere denne informasjonen per fylke og på landsbasis kan vi prøve å klargjøre hva forskjellige politikerne mener, gitt at de faktisk er tøffe nok til å ta et standpunkt for en sak som berammer over 300 000 norske spillere. Vi vil sitte igjen med en klar oversikt over hvilke partier og politikere som faktisk mener hva om poker.

Venstre prøver å gi tydelig beskjed om hva de mener i sitt utkast til valgprogram der de ønsker å ”Fjerne forbudene mot organisert poker og proffboksing i Norge” (15.6 Idrett – 21):

Flere personer i Høyre har også uttalt seg positivt til legalisering av poker.

Vi ønsker også samle inn gode argumenter for å legalisere poker fra dere og håper på gode, seriøse innspill fra kloke hoder på Donkr. Det er også viktig å få mest mulig synlighet på sosiale medier som Facebook og Twitter, så du kan støtte saken bare ved å like/følge og ikke minst dele oppdateringer derfra!
Like
4
Redigert 6 år siden
Det ble stilt spørsmål til hvem ”vi” er. Vi er Deltidspoker med mye drahjelp fra Donkr-brukere [b]som er lei av måten poker blir behandlet på i Norge[/b] og vi håper vi kan få dette på dagsorden fram mot valgkampen. Vi tar gjerne imot hjelp og innspill, og håper på støtte fra det norske pokermiljøet. Vi ønsker poker i lovlige former i Norge på samme måter som i andre EØS land. Det er ingen grunn til at livepoker skal være forbudt og en legalisering kan i tillegg beskytte bedre mot kriminalitet slik som saken om albansk mafia som presser pokerklubbene i Oslo. Vi har en god del planer. En av tingene vi ønsker å klargjøre er skatteinngangen Norge vil få ved å bruke samme lisensordninger som for eksempel Danmark ( http://www.danskpokerlicens.dk). Har noen tall på hvor mye det omsettes for i poker i Norge? Da dette er omsetning som for øyeblikket går til selskaper i utlandet (uskattet) bør den tapte inntekten være et veldig godt argument for politiske partier i forhold til legalisering. God samfunnsøkonomi altså. Vi ønsker også å undersøke hvordan listetopper fra forskjellige fylkesparti rundt om i landet stiller seg til legaliseringsspørsmålet. Noen foreløpige forslag til spørsmål er (Tar gjerne imot innspill!): [i]1. Har du spilt eller kjenner du noen som spiller poker?[/i] [i] 2. Synes du det er rart at Norge som eneste EØS-land ikke har legalisert poker?[/i] [i]3. Hvorfor tror du dette er tilfelle?[/i] [i]4. Visste du at poker er en folkesport med over 300 000 spillere og har hatt enorm vekst siste 10 årene i Norge?[/i] [i]5. Er du for å legalisere poker i Norge?[/i] [i]6. Hva vil DU gjøre for å legalisere poker i Norge?[/i] Ved å oppsummere denne informasjonen per fylke og på landsbasis kan vi prøve å klargjøre hva forskjellige politikerne mener, gitt at de faktisk er tøffe nok til å ta et standpunkt for en sak som berammer over 300 000 norske spillere. Vi vil sitte igjen med en klar oversikt over hvilke partier og politikere som faktisk mener hva om poker. Venstre prøver å gi tydelig beskjed om hva de mener i sitt utkast til valgprogram der de ønsker å ”Fjerne forbudene mot organisert poker og proffboksing i Norge” ([url=http://www.venstre.no/files/sentralt/program2013/stortingsvalgprogram_2.utkast.pdf]15.6 Idrett – 21[/url]): Flere personer i Høyre har også uttalt seg positivt til legalisering av poker. Vi ønsker også samle inn gode argumenter for å legalisere poker fra dere og håper på gode, seriøse innspill fra kloke hoder på Donkr. Det er også viktig å få mest mulig synlighet på sosiale medier som [url=http://www.facebook.com/pages/Legalisering-av-poker/110324245738715]Facebook [/url] og [url=https://twitter.com/LegaliserPoker]Twitter[/url], [b]så du kan støtte saken bare ved å like/følge og ikke minst dele oppdateringer derfra![/b]
Legalisering
Legalisering 6 år siden
Når vi postet dette igår hadde vi 2136 likes på Facebook, og en ny Twitter konto uten følgere. Forhåpentligvis kan vi forbedre dette mye i månedene fremover.
Like
Når vi postet dette igår hadde vi 2136 likes på Facebook, og en ny Twitter konto uten følgere. Forhåpentligvis kan vi forbedre dette mye i månedene fremover.
Legalisering
semilla 6 år siden
Tror det er helt nødvendig med fullt navn og ansikter for å nå frem med noe som helst i politisk sammenheng. Håper ihvertfall det...
Like
Tror det er helt nødvendig med fullt navn og ansikter for å nå frem med noe som helst i politisk sammenheng. Håper ihvertfall det...
semilla
MortenB 6 år siden
Bra initiativ!

Et innspill til spörsmålene du lister: ett av hovedargumentene mot legalisering av poker er at det skaper spillemisbruk. Her synes jeg man bör ta tyren ved hornene og forsöke å få fram at problemer med spillemisbruk kan oppdages, kontrolleres og behandles mer effektivt ved en legalisering. Dette tror jeg kan underbygges vitenskapelig. Et spörsmål kan f.eks väre om man tror spillemisbruk oppdages og håndteres mer effektivt dersom poker legaliseres.
Like
2
Bra initiativ! Et innspill til spörsmålene du lister: ett av hovedargumentene mot legalisering av poker er at det skaper spillemisbruk. Her synes jeg man bör ta tyren ved hornene og forsöke å få fram at problemer med spillemisbruk kan oppdages, kontrolleres og behandles mer effektivt ved en legalisering. Dette tror jeg kan underbygges vitenskapelig. Et spörsmål kan f.eks väre om man tror spillemisbruk oppdages og håndteres mer effektivt dersom poker legaliseres.
MortenB
Reg: 07/03/2008
Athos 6 år siden
MortenB:
Bra initiativ!

Et innspill til spörsmålene du lister: ett av hovedargumentene mot legalisering av poker er at det skaper spillemisbruk. Her synes jeg man bör ta tyren ved hornene og forsöke å få fram at problemer med spillemisbruk kan oppdages, kontrolleres og behandles mer effektivt ved en legalisering. Dette tror jeg kan underbygges vitenskapelig. Et spörsmål kan f.eks väre om man tror spillemisbruk oppdages og håndteres mer effektivt dersom poker legaliseres.

Paradokset i mitt tilfelle er at det demper annen form for spillemisbruk, alt fra hest til spillautomat. Fordelen med turneringspoker er at jeg vet hva som satses (buyin) og jeg vet at om jeg mister hodet så er det ikke bare å hive på med mer penger for å fuelle jaget men jeg er faktisk ute av turneringen (såfremt ikke rebuy o.l.).
Vet ikke om andre har lignende forhold til pokern men er et lite motargument til at det skaper spillmisbruk. I et land hvor vi bombes med propaganda fra NT hver bidige dag om deres spill, så er det ganske hyklersk og patetisk at "fare for spillmisbruk" skal dukke opp som noe argument mot poker (nei det er IKKE djevelens spill). Vedr spillmisbruket mitt så kom ikke det med poker,..den ordnet de glatt da jeg rakk opp til min første kronesautomat som barn ;)
Like
4
Redigert 6 år siden
MortenB: [quote]Bra initiativ! Et innspill til spörsmålene du lister: ett av hovedargumentene mot legalisering av poker er at det skaper spillemisbruk. Her synes jeg man bör ta tyren ved hornene og forsöke å få fram at problemer med spillemisbruk kan oppdages, kontrolleres og behandles mer effektivt ved en legalisering. Dette tror jeg kan underbygges vitenskapelig. Et spörsmål kan f.eks väre om man tror spillemisbruk oppdages og håndteres mer effektivt dersom poker legaliseres.[/quote] Paradokset i mitt tilfelle er at det demper annen form for spillemisbruk, alt fra hest til spillautomat. Fordelen med turneringspoker er at jeg vet hva som satses (buyin) og jeg vet at om jeg mister hodet så er det ikke bare å hive på med mer penger for å fuelle jaget men jeg er faktisk ute av turneringen (såfremt ikke rebuy o.l.). Vet ikke om andre har lignende forhold til pokern men er et lite motargument til at det skaper spillmisbruk. I et land hvor vi bombes med propaganda fra NT hver bidige dag om deres spill, så er det ganske hyklersk og patetisk at "fare for spillmisbruk" skal dukke opp som noe argument mot poker (nei det er IKKE djevelens spill). Vedr spillmisbruket mitt så kom ikke det med poker,..den ordnet de glatt da jeg rakk opp til min første kronesautomat som barn ;)
Athos
MortenB 6 år siden
Poenget mitt er at man f.eks i et statlig casino eller en pokerklient drevet av NT kan oppdage spillere som har problemer med for mye spill. Da kan man også iverksette tiltak tidligere, og minske misbruket. I private/lokale pokerklubber eller utenlandske pokersiter har man mye mindre mulighet til å finne slike personer og gi hjelp til å håndtere spillingen.
Like
2
Poenget mitt er at man f.eks i et statlig casino eller en pokerklient drevet av NT kan oppdage spillere som har problemer med for mye spill. Da kan man også iverksette tiltak tidligere, og minske misbruket. I private/lokale pokerklubber eller utenlandske pokersiter har man mye mindre mulighet til å finne slike personer og gi hjelp til å håndtere spillingen.
MortenB
Reg: 14/07/2008
Hammeren 6 år siden
Ser fra partiprogrammet til venstre at de vil:
"• Gjennomføre en bred evaluering av spillpolitikken, inkludert Norsk Tippings rolle og posisjon."
Like
«Legaliser poker i Norge nå!»
Ser fra partiprogrammet til venstre at de vil: "• Gjennomføre en bred evaluering av spillpolitikken, inkludert Norsk Tippings rolle og posisjon."
Hammeren
PugC 6 år siden
Venstre har ennå ikke vedtatt sitt endelige program for neste periode, det har vel heller ingen andre partier gjort ennå. Dette vil skje på de respektive partienes landsmøter de neste mnd. Men på programforslaget til Venstre (som ligger her) står det på side 77, linje 21 at de vil Fjerne forbudene mot organisert poker og proffboksing i Norge.

Dette er som sagt ikke vedtatt ennå, men det er altså det innstilte forslaget fra programkomiteen til Landsmøtet deres, så vi kan jo håpe at det blir vedtatt som en del av programmet i neste periode.
Like
«Ludo ergo sum»
Venstre har ennå ikke vedtatt sitt endelige program for neste periode, det har vel heller ingen andre partier gjort ennå. Dette vil skje på de respektive partienes landsmøter de neste mnd. Men på programforslaget til Venstre ([url=http://www.venstre.no/files/sentralt/program2013/stortingsvalgprogram_2.utkast.pdf]som ligger her[/url]) står det på side 77, linje 21 at de vil Fjerne forbudene mot organisert poker og proffboksing i Norge. Dette er som sagt ikke vedtatt ennå, men det er altså det innstilte forslaget fra programkomiteen til Landsmøtet deres, så vi kan jo håpe at det blir vedtatt som en del av programmet i neste periode.
PugC
Tellef 6 år siden
Slik møter jeg twitterkontoen:

Konto suspendert
Profilen du prøver å se har blitt suspendert. For å gå tilbake til tidslinjen din,klikk her.

Ke det e som skje ?
Like
«2014 - Mitt år !»
Re: Hjelp oss med å legalisere poker i Norge!
Slik møter jeg twitterkontoen: [b]Konto suspendert[/b] Profilen du prøver å se har blitt suspendert. For å gå tilbake til tidslinjen din,klikk her. Ke det e som skje ?
Tellef
Legalisering 6 år siden
Noen har meldt in Twitter kontoen for spam, noe som er en kjempe feiltolkning av arbeidet vårt. Vi rydder opp i dette og regner med den er tilbake i løpet av dagen.
Like
1
Re: Bli med i kampen med å legalisere poker i Norge!
Noen har meldt in Twitter kontoen for spam, noe som er en kjempe feiltolkning av arbeidet vårt. Vi rydder opp i dette og regner med den er tilbake i løpet av dagen.
Legalisering
Legalisering 6 år siden
I dag har vi linket til saken på en god del partisider, og det er en av tingene vi skal jobbe videre med i tiden som kommer. At flere er innom disse sidene og viser sin støtte er positivt, og derfor er det flott om så mange som mulig tar seg tid til å like postene på sidene under:

Høyre
Venstre
FRP
Like
4
Re: Bli med i kampen med å legalisere poker i Norge!
I dag har vi linket til saken på en god del partisider, og det er en av tingene vi skal jobbe videre med i tiden som kommer. At flere er innom disse sidene og viser sin støtte er positivt, og derfor er det flott om så mange som mulig tar seg tid til å like postene på sidene under: [url=http://www.facebook.com/hoyre/posts/570527239626247?notif_t=like]Høyre[/url] [url=http://www.facebook.com/venstre.no/posts/245279648941464?ref=notif¬if_t=like]Venstre[/url] [url=http://www.facebook.com/fremskrittspartiet/posts/134627953373339?notif_t=like]FRP[/url]
Legalisering
1 2 3
   Show

3215.5297