Forum

H/H NL50hu: Folde overpair

Kategori Donkr - Hold em Strategy    675 Views
   Show
Poster i forumet: 693
Goldfish83 2 måneder siden
Villain: Er på level 1/2 (en halv, han vet ikke hva han selv har iblant)
Svært passiv. Åpner btn 80%, folder til 3bet 38%, caller med "spillbare" hender.
Spiller fit/fold i 3 bet pots, dvs, han har altid foldet. 80 hender ca.

$0.25/$0.50 No Limit Holdem PokerStars 2 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks: SB ($49.50) goldfish83 (BB) ($64.17)

Pre-Flop: ($0.75, 2 players) goldfish83 is BB K K SB raises to $1.50, goldfish83 raises to $5, SB calls $3.50

Flop: T 6 3 ($10, 2 players) goldfish83 bets $5, SB calls $5

Turn: 7 ($20, 2 players) goldfish83 bets $13, SB goes all-in $39.50, goldfish83 calls $26.50

River: Q ($99, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $99 SB shows a flush, Jack high 4 J goldfish83 shows a pair of Kings K K

SB wins $98.50 (net +$49) goldfish83 lost $49.50

Kan vi ta i bruk en "random-faktor" mot slike spillere og calle her? Jeg vil gjerne folde... ("Fold when you know you`re beat")

EDIT: WTF er det som er galt med donkr i dag!?
0
Vær den første til å like dette Du Liker
Redigert 2 måneder siden
«Signaturen din vil vises i diskusjoner»
H/H NL50hu: Folde overpair
Villain: Er på level 1/2 (en halv, han vet ikke hva han selv har iblant)
Svært passiv. Åpner btn 80%, folder til 3bet 38%, caller med "spillbare" hender.
Spiller fit/fold i 3 bet pots, dvs, han har altid foldet. 80 hender ca.

$0.25/$0.50 No Limit Holdem PokerStars 2 Players Hand Conversion Powered by [b][url=http://weaktight.com/]weaktight.com[/url][/b]

[b]Stacks:[/b] [b]SB ([color=blue]$49.50[/color]) [/b] [b]goldfish83 (BB) ([color=blue]$64.17[/color]) [/b]

[b]Pre-Flop:[/b] ([color=blue][b]$0.75[/b][/color], 2 players) [b]goldfish83 is BB[/b] :kc :kd [color=red][b]SB raises to $1.50[/b][/color], [color=red][b]goldfish83 raises to $5[/b][/color], SB calls $3.50

[b]Flop:[/b] :th :6d :3h ([color=blue][b]$10[/b][/color], 2 players) [color=red][b]goldfish83 bets $5[/b][/color], SB calls $5

[b]Turn:[/b] :7h ([color=blue][b]$20[/b][/color], 2 players) [color=red][b]goldfish83 bets $13[/b][/color], [color=red][b]SB goes all-in $39.50[/b][/color], goldfish83 calls $26.50

[b]River:[/b] :qs ([color=blue][b]$99[/b][/color], 2 players, 1 all-in)

[b]Final Pot:[/b] [color=blue][b]$99[/b][/color] SB shows a flush, Jack high :4h :jh goldfish83 shows a pair of Kings :kc :kd

SB wins $98.50 (net +$49) goldfish83 lost $49.50

Kan vi ta i bruk en "random-faktor" mot slike spillere og calle her? Jeg vil gjerne folde... ("Fold when you know you`re beat")

EDIT: WTF er det som er galt med donkr i dag!?
Goldfish83
Registered: 07/02/2012
Posts in forum: 5
Theodorsen 2 måneder siden
Hvordan spiller villain draw og monster (slow/fast)? Vanskelig fold, men siden han er svært passiv og spiller fit/fold i 3b er det vell mulig. Med denne passiviteten ser rangen ut mer som value (hjerter, 45 eller 89), enn bluff/semi (Ah). Nærmere call om turn var J eller Q.
0
Be the first to like this You like this
Redigert 2 måneder siden
Re: H/H NL50hu: Folde overpair
Hvordan spiller villain draw og monster (slow/fast)? Vanskelig fold, men siden han er svært passiv og spiller fit/fold i 3b er det vell mulig. Med denne passiviteten ser rangen ut mer som value (hjerter, 45 eller 89), enn bluff/semi (Ah). Nærmere call om turn var J eller Q.
Theodorsen
Registered: 02/07/2007
Posts in forum: 1832
Robs 2 måneder siden
Med informasjonen du gir syntes jeg dette er fold. Det er et marerittkort og det meste av drag treffer. 98 4x5x XhXh. I tillegg er det både 10x7x og 7x6x som får to par.

Jeg ser egentlig ingen spill du ser ofte hvor du har best hand. F.eks tror jeg ikke han har AhTx da han heller vil calle ned siden han bare får ut blufferangen din. Han har Heller ikke Ahpaint her spesielt ofte , selvom det sikkert skjer av og til.

Tror mest sannsynlige handen du slår er noe sånt som 78 eller 75 men det skjer ikke ofte.
0
«You can achieve anything you want in life as long...»
Med informasjonen du gir syntes jeg dette er fold. Det er et marerittkort og det meste av drag treffer. :9D:8D 4x5x XhXh. I tillegg er det både 10x7x og 7x6x som får to par. Jeg ser egentlig ingen spill du ser ofte hvor du har best hand. F.eks tror jeg ikke han har AhTx da han heller vil calle ned siden han bare får ut blufferangen din. Han har Heller ikke Ahpaint her spesielt ofte , selvom det sikkert skjer av og til. Tror mest sannsynlige handen du slår er noe sånt som :7D:8D eller :7D:5D men det skjer ikke ofte.
Robs
Registered: 09/11/2009
Posts in forum: 215
HowieDO 2 måneder siden
Blir det ikke helt feil å analysere hva en så dårlig spiller har og hva han tenker? Greit nok at han er passiv, men han kommer sikkert til å gjør en hel del rare ting iløpet av en match likevel.

Enten så har du så god hånd på turn til at du er fornøyd med å komme allin. Da byr du og caller raise, eller går allin på non-heart river. Hvis ikke checker du, caller du et bud og folder river. Eller b/f blanke rivers vs turn-check.

Å betfolde turn blir bare tull, selv om spilleren er passiv. I lengden kommer slike folk til å dukke opp med mange rare hender hvor du bare tenker "hvorfor i all verden spilte han den slik?". Siden det er null logikk i spillet hans, er det umulig å tenke seg fram til hva han gjør med forskjellige type hender. F.eks burde jo en så passiv spiller flatte turn med flush her, men det vet ikke han. Akkurat som om han sikkert kan gå allin med flere etpar hender osv osv.

Det kan faktisk godt hende at spilleren ikke er klar over at flushdrag treffer på turn en gang(gitt at han ikke har FD selv obv). Hva vet vi?

Jeg stemmer for "random-faktor", som du kaller det for!
0
Blir det ikke helt feil å analysere hva en så dårlig spiller har og hva han tenker? Greit nok at han er passiv, men han kommer sikkert til å gjør en hel del rare ting iløpet av en match likevel. Enten så har du så god hånd på turn til at du er fornøyd med å komme allin. Da byr du og caller raise, eller går allin på non-heart river. Hvis ikke checker du, caller du et bud og folder river. Eller b/f blanke rivers vs turn-check. Å betfolde turn blir bare tull, selv om spilleren er passiv. I lengden kommer slike folk til å dukke opp med mange rare hender hvor du bare tenker "hvorfor i all verden spilte han den slik?". Siden det er null logikk i spillet hans, er det umulig å tenke seg fram til hva han gjør med forskjellige type hender. F.eks burde jo en så passiv spiller flatte turn med flush her, men det vet ikke han. Akkurat som om han sikkert kan gå allin med flere etpar hender osv osv. Det kan faktisk godt hende at spilleren ikke er klar over at flushdrag treffer på turn en gang(gitt at han ikke har FD selv obv). Hva vet vi? Jeg stemmer for "random-faktor", som du kaller det for!
HowieDO
Registered: 02/03/2008
Posts in forum: 693
Blir muligens litt resultatorientert når jeg poster hele handa, men var problematisk å lage poster i går.

Hvis dette er en call, så er det isåfall svært vanskelig å noensinne folde i denne situasjonen. Mot noen som helst.

Er ikke helt enig i at jeg ikke skal bette turn her. Mye value å hente med å by. Caller han bare, så pusher jeg river.
0
Blir muligens litt resultatorientert når jeg poster hele handa, men var problematisk å lage poster i går. Hvis dette er en call, så er det isåfall svært vanskelig å noensinne folde i denne situasjonen. Mot noen som helst. Er ikke helt enig i at jeg ikke skal bette turn her. Mye value å hente med å by. Caller han bare, så pusher jeg river.
Goldfish83
Registered: 10/01/2008
Posts in forum: 4056
YnoTilt 2 måneder siden
Det er ingen vits å spille store potter i sånne spots mot sånne villains. Det er lett å glemme at villain ikke vet at du folder en så sterk hand som KK. Jeg mucker bare på turn og grinder han ned sakte men sikkert istedet. Det her er nesten aldri en bluff.
0
Det er ingen vits å spille store potter i sånne spots mot sånne villains. Det er lett å glemme at villain ikke vet at du folder en så sterk hand som KK. Jeg mucker bare på turn og grinder han ned sakte men sikkert istedet. Det her er nesten aldri en bluff.
YnoTilt
Posts in forum: 4320
Magne87 2 måneder siden
Når jeg lærte meg HU poker sa alltid kompisen min til meg at du ikke blir tapende spiller av å calle ned med overpar i store potter... Det er jeg enig i. Tipper vi taper litt penger på å calle her, men ta med retardfaktoren, så caller jeg alle dager i uka.
Å checke turn her er forresten en stor leak.
0
«http://twitter.com/#!/magne87»
Når jeg lærte meg HU poker sa alltid kompisen min til meg at du ikke blir tapende spiller av å calle ned med overpar i store potter... Det er jeg enig i. Tipper vi taper litt penger på å calle her, men ta med retardfaktoren, så caller jeg alle dager i uka. Å checke turn her er forresten en stor leak.
Magne87
Posts in forum: 4320
Magne87 2 måneder siden
Min post er mer generelt ment..Tror etter å ha tenkt litt (og blitt satt på plass av YnoTilt) at du kan folde her. Litt mer intressant er hva folk som kaster KK her caller med..Hva trenger vi?
2 par? KK med hjerter?
0
«http://twitter.com/#!/magne87»
Min post er mer generelt ment..Tror etter å ha tenkt litt (og blitt satt på plass av YnoTilt) at du kan folde her. Litt mer intressant er hva folk som kaster KK her caller med..Hva trenger vi? 2 par? KK med hjerter?
Magne87
Posts in forum: 693
Magne87:
Min post er mer generelt ment..Tror etter å ha tenkt litt (og blitt satt på plass av YnoTilt) at du kan folde her. Litt mer intressant er hva folk som kaster KK her caller med..Hva trenger vi?
2 par? KK med hjerter?

Ingen tvil om at jeg caller lettere med KhKx. 2 par også. Da drar man ikke dødt i alle fall.
0
Re. Re: H/H NL50hu: Folde overpair
Magne87: [quote]Min post er mer generelt ment..Tror etter å ha tenkt litt (og blitt satt på plass av YnoTilt) at du kan folde her. Litt mer intressant er hva folk som kaster KK her caller med..Hva trenger vi? 2 par? KK med hjerter?[/quote] Ingen tvil om at jeg caller lettere med KhKx. 2 par også. Da drar man ikke dødt i alle fall.
Goldfish83
Registered: 06/03/2008
Posts in forum: 1654
ICMw00t 2 måneder siden
Jeg better alltid turn med KK, og jeg folder aldri KK mot shove om jeg har hjerter. Som spilt tror jeg det er close, fold er sikkert riktig men jeg gjør det aldri ingame.
0
Jeg better alltid turn med KK, og jeg folder aldri KK mot shove om jeg har hjerter. Som spilt tror jeg det er close, fold er sikkert riktig men jeg gjør det aldri ingame.
ICMw00t
Registered: 13/03/2009
Posts in forum: 740
tingetange 2 måneder siden
Dersom villain er svært passiv og spiller veldig fit-or-fold, så exploiter du jo han ved å folde her, da en slik spiller "aldri" vil bluffe her.
Hvis vi anter at han nærmest aldri bluffer, så har han kun AhTx, JJ, QQ i valuerangen som vi slår, mens han har f.eks. alle flusher, alle straighter og alle to par, samt kanskje også set (dersom han også kan finne på å slowspille).
0
Redigert 2 måneder siden
Dersom villain er svært passiv og spiller veldig fit-or-fold, så exploiter du jo han ved å folde her, da en slik spiller "aldri" vil bluffe her. Hvis vi anter at han nærmest aldri bluffer, så har han kun AhTx, JJ, QQ i valuerangen som vi slår, mens han har f.eks. alle flusher, alle straighter og alle to par, samt kanskje også set (dersom han også kan finne på å slowspille).
tingetange
Registered: 09/11/2009
Posts in forum: 215
HowieDO 2 måneder siden
Det virker som om det er universell enighet om at det er fornuftig å anta at villain flatter med det vi slår, og raiser turn med det som har oss slått. Jeg er redd for at dette er langt ifra sannheten mot en superfisk som OP karakteriserer som en håpløs spiller. Det er umulig å spå hvordan slike spillere spiller de ulike hendene. Usikker på hvor drøyt dårlig villain er, men det står at han til tider ikke vet hva han har selv engang. Å betfolde turn når vi kun trenger å vinne 1/4 av tiden, virker som en helt håpløs linje i mine øyne! Jeg innser at dere andre er fullstendig uenige, men gitt villain sitt nivå, er jeg nødt til å gå mot strømmen i denne diskusjonen. Vanskelig å gjøre en skikkelig matematisk vurdering av hånda, så det blir bortimot umulig å komme med noen fasit, though...

At han har foldet til cb etter 3b 80 hender ut i matchen, trenger ikke å alt for mye. Det er sikkert 2-3 flopper elns.
0
Det virker som om det er universell enighet om at det er fornuftig å anta at villain flatter med det vi slår, og raiser turn med det som har oss slått. Jeg er redd for at dette er langt ifra sannheten mot en superfisk som OP karakteriserer som en håpløs spiller. Det er umulig å spå hvordan slike spillere spiller de ulike hendene. Usikker på hvor drøyt dårlig villain er, men det står at han til tider ikke vet hva han har selv engang. Å betfolde turn når vi kun trenger å vinne 1/4 av tiden, virker som en helt håpløs linje i mine øyne! Jeg innser at dere andre er fullstendig uenige, men gitt villain sitt nivå, er jeg nødt til å gå mot strømmen i denne diskusjonen. Vanskelig å gjøre en skikkelig matematisk vurdering av hånda, så det blir bortimot umulig å komme med noen fasit, though... At han har foldet til cb etter 3b 80 hender ut i matchen, trenger ikke å alt for mye. Det er sikkert 2-3 flopper elns.
HowieDO
Registered: 10/01/2008
Posts in forum: 4056
YnoTilt 2 måneder siden
vel jeg er som sagt sterkt uenig. Vi tåler å spille poker villain kan exploite gitt at vi kan anta at han aldri vil gjøre det.

En grei regel å følge er at en sånn CR på turn betyr noe som gruser TPTK, og da hjelper det ikke at vi får ganske fin pot odds her. Bet-fold, hold villain under kontroll og grind han ned.
+1
You and Mr_white25
vel jeg er som sagt sterkt uenig. Vi tåler å spille poker villain kan exploite gitt at vi kan anta at han aldri vil gjøre det. En grei regel å følge er at en sånn CR på turn betyr noe som gruser TPTK, og da hjelper det ikke at vi får ganske fin pot odds her. Bet-fold, hold villain under kontroll og grind han ned.
YnoTilt
Registered: 01/03/2008
Posts in forum: 1551
Haugsrud 2 måneder siden
YnoTilt:
vel jeg er som sagt sterkt uenig. Vi tåler å spille poker villain kan exploite gitt at vi kan anta at han aldri vil gjøre det.

En grei regel å følge er at en sånn CR på turn betyr noe som gruser TPTK, og da hjelper det ikke at vi får ganske fin pot odds her. Bet-fold, hold villain under kontroll og grind han ned.

Vil legge til at fisk ofte stikker fra bordet hvis de dobler. Da jeg spilte HU som mest for noen år siden folda jeg alltid disse for ikke å gi villain en stack han er villig til å quitte med. Folder vi kan vi fortsette å grinde han ned.
+1
You and YnoTilt
«i'm wearing a cap, to hide my agressive baldness!»
Re. Re: H/H NL50hu: Folde overpair
YnoTilt: [quote]vel jeg er som sagt sterkt uenig. Vi tåler å spille poker villain kan exploite gitt at vi kan anta at han aldri vil gjøre det. En grei regel å følge er at en sånn CR på turn betyr noe som gruser TPTK, og da hjelper det ikke at vi får ganske fin pot odds her. Bet-fold, hold villain under kontroll og grind han ned.[/quote] Vil legge til at fisk ofte stikker fra bordet hvis de dobler. Da jeg spilte HU som mest for noen år siden folda jeg alltid disse for ikke å gi villain en stack han er villig til å quitte med. Folder vi kan vi fortsette å grinde han ned.
Haugsrud
   Show