Forum

Hva gjør amerikanerne nå?

Kategori Donkr    Tags live, online og amerika    1533 Views
   Show
Poster i forumet: 1137
Hammeren 13 måneder siden
Finnes et stort antall profesjonelle livespillere og ikke minst onlinespillere i usa. Spørsmålet er nå hva onlinespillere gjør etter forbudet. Vil tro at de med lav roll/stakes bare quitter, men finnes jo et utall spillere som lever av pokeren. Hva gjør disse? Flytter til canada, sør-amerika, europa, thailand, australia, slik at de kan spille online? Eller velger de seg en live-karriere?

Nå, hvor kjipt vil dette være for oss andre spillere. Vil live-spillene bli tightere og dårligere fremover, vil amerikanerne komme på eurosites og gjøre de dårligere(siden om de flytter vil de like gjerne spille på microgaming som på full-tilt..). Er massen av usa-proene stor nok til å gjøre slik inflytelse?

Kjør debatt!
0
Vær den første til å like dette Du Liker
«-Sheldon, did you change your WiFi password again? -Yes it`s "Penny get your own Wifi no spaces".»
Hva gjør amerikanerne nå?
Finnes et stort antall profesjonelle livespillere og ikke minst onlinespillere i usa. Spørsmålet er nå hva onlinespillere gjør etter forbudet. Vil tro at de med lav roll/stakes bare quitter, men finnes jo et utall spillere som lever av pokeren. Hva gjør disse? Flytter til canada, sør-amerika, europa, thailand, australia, slik at de kan spille online? Eller velger de seg en live-karriere?

Nå, hvor kjipt vil dette være for oss andre spillere. Vil live-spillene bli tightere og dårligere fremover, vil amerikanerne komme på eurosites og gjøre de dårligere(siden om de flytter vil de like gjerne spille på microgaming som på full-tilt..). Er massen av usa-proene stor nok til å gjøre slik inflytelse?

Kjør debatt!
Hammeren
Registered: 14/07/2008
Posts in forum: 1137
1828

1829
0
Be the first to like this You like this
«-Sheldon, did you change your WiFi password again...»
Re: Hva gjør amerikanerne nå?
[poll]1828[/poll]   [poll]1829[/poll]
Hammeren
Registered: 02/10/2007
Posts in forum: 4983
Bugs 13 måneder siden
Man får et begredelig inntrykk av livespill som yrkesvalg på midstakesnivå. En online midstakesgrinder slår vel lett høyere nivåer live, men så må man jakte på disse gamene. Tror ikke dette vil friste mange av dagens online midstakes-proffer.

Husker en god 2+2-tråd (startet av Limon?) som diskuterte mulige NL winrates live, og ellers mid/high stakes live games generelt. Skal se om jeg finner den.

EDIT:

Whats a good win rate playing live 10/20 NL?

Ikke startet av Limon, men han bidrar. Tråden er fra 2009, så er vel aktuell også i dag.

Limon sier forøvrig:

most players cant handle the truth but ill give it to you anyway. if you can stick around for 5 years and win $120 an hour your in the top 1% percent of all WINNING poker players who have ever walked into the commerce top section.

Og Viffer er enig:

if you can average 100 a hour playing live at belagio or comerce over a year time i think you doing good. during belagio tourny time where there re 4+ games going then of course expectation is more but right now there might be only one game going at belagio.

Så om du kan finne ok $10-20 games, kan du være fornøyd med $100/time. Ut fra det jeg leser i den tråden er ok $10-20 games ikke bare-bare å finne, og gode games på høyere nivå er opplagt sjeldnere. Så man må inkludere tid/utgifter til en del reising, etc. Så kommer skatt.

Det er nok mulig å leve godt på denslags live action, men man mister den komfortable biten av online poker som er å kunne spille når som helst, og uten tid/utgifter på å komme seg til gamet. 

Siden poker er hardt for psyken i seg selv, tror jeg det kan bli for mye slit for den gjennomsnittlige online pro til at dette blir attraktivt. Man må nå takle ikke bare downswings, men masse ekstra real-life stuff. 

Disclaimer: Jeg har null erfaring med live spill, så dette er bare noen tanker jeg gjør meg rundt tema.
0
Redigert 13 måneder siden
«Signaturen din vil vises i diskusjoner»
Man får et begredelig inntrykk av livespill som yrkesvalg på midstakesnivå. En online midstakesgrinder slår vel lett høyere nivåer live, men så må man jakte på disse gamene. Tror ikke dette vil friste mange av dagens online midstakes-proffer.   Husker en god 2+2-tråd (startet av Limon?) som diskuterte mulige NL winrates live, og ellers mid/high stakes live games generelt. Skal se om jeg finner den.   EDIT:   [url=http://forumserver.twoplustwo.com/19/high-stakes-pl-nl/whats-good-win-rate-playing-live-10-20-nl-394497/]Whats a good win rate playing live 10/20 NL?[/url]   Ikke startet av Limon, men han bidrar. Tråden er fra 2009, så er vel aktuell også i dag.   Limon sier forøvrig:   [i]most players cant handle the truth but ill give it to you anyway. if you can stick around for 5 years and win $120 an hour your in the top 1% percent of all WINNING poker players who have ever walked into the commerce top section.[/i]   Og Viffer er enig:   [i]if you can average 100 a hour playing live at belagio or comerce over a year time i think you doing good. during belagio tourny time where there re 4+ games going then of course expectation is more but right now there might be only one game going at belagio.[/i]   Så om du kan finne ok $10-20 games, kan du være fornøyd med $100/time. Ut fra det jeg leser i den tråden er ok $10-20 games ikke bare-bare å finne, og gode games på høyere nivå er opplagt sjeldnere. Så man må inkludere tid/utgifter til en del reising, etc. Så kommer skatt.   Det er nok mulig å leve godt på denslags live action, men man mister den komfortable biten av online poker som er å kunne spille når som helst, og uten tid/utgifter på å komme seg til gamet.    Siden poker er hardt for psyken i seg selv, tror jeg det kan bli for mye slit for den gjennomsnittlige online pro til at dette blir attraktivt. Man må nå takle ikke bare downswings, men masse ekstra real-life stuff.    Disclaimer: Jeg har null erfaring med live spill, så dette er bare noen tanker jeg gjør meg rundt tema.
Bugs
Registered: 10/01/2008
Posts in forum: 4056
YnoTilt 13 måneder siden
du glemmer alternativet: liten endring/som før på andrespørsmålet...og på det første burde det vel være lagt til: finner en vei rundt problemet slik at de kan fortsette livespilling hjemmefra.
0
du glemmer alternativet: liten endring/som før på andrespørsmålet...og på det første burde det vel være lagt til: finner en vei rundt problemet slik at de kan fortsette livespilling hjemmefra.
YnoTilt
Registered: 02/03/2008
Posts in forum: 567
mendezoo 13 måneder siden
+3
You, PS_Frode , Bugs and others
«Weeeeeeeeee»
Hehe de gjør det her:   [url=http://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip/mspaint-online-poker-players-before-after-1023686/]http://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip/mspaint-online-poker-players-before-after-1023686/[/url]
mendezoo
Registered: 01/03/2008
Posts in forum: 1200
TAS1337 13 måneder siden
Jeg ser at 60% sier at online poker blir lettere. Nå er det sånn at amerikanerne er de som har tapt mest online av alle land i verden
0
Jeg ser at 60% sier at online poker blir lettere. Nå er det sånn at amerikanerne er de som har tapt mest online av alle land i verden
TAS1337
Registered: 06/03/2008
Posts in forum: 1654
ICMw00t 13 måneder siden
Det er en tråd i Internet Poker seksjonen av 2+2 som heter Who's Coming With Me. Det ser ut for at de fleste av de som vil flytte tenker på Canada. Jeg tror nok at det er mye ord og lite handling for mange. Når det kommer til stykket er det nok ikke mange som faktisk flytter.
+1
You and CrazyNinja
Det er en tråd i Internet Poker seksjonen av 2+2 som heter Who's Coming With Me. Det ser ut for at de fleste av de som vil flytte tenker på Canada. Jeg tror nok at det er mye ord og lite handling for mange. Når det kommer til stykket er det nok ikke mange som faktisk flytter.
ICMw00t
Registered: 13/04/2009
Posts in forum: 273
bonoloy 13 måneder siden
-_-
0
-_-
bonoloy
Registered: 10/03/2008
Posts in forum: 517
johnmagi 13 måneder siden
TAS1337:

Som samlet beløp? Eller i gjennomsnitt pr spiller?
0
Re. Re: Hva gjør amerikanerne nå?
TAS1337: [quote]Jeg ser at 60% sier at online poker blir lettere. Nå er det sånn at amerikanerne er de som har tapt mest online av alle land i verden[/quote]  Som samlet beløp? Eller i gjennomsnitt pr spiller?
johnmagi
Posts in forum: 1200
TAS1337 13 måneder siden
johnmagi:
TAS1337:

Som samlet beløp? Eller i gjennomsnitt pr spiller?

samlet beløp
0
Re. Re. Re: Hva gjør amerikanerne nå?
johnmagi: [quote]TAS1337: [quote]Jeg ser at 60% sier at online poker blir lettere. Nå er det sånn at amerikanerne er de som har tapt mest online av alle land i verden[/quote]   Som samlet beløp? Eller i gjennomsnitt pr spiller?[/quote]  samlet beløp
TAS1337
Registered: 11/01/2008
Posts in forum: 6831
MortenB 13 måneder siden
Er det ikke bare å koble seg opp via VPN, så er problemet löst?
0
Re. Hva gjør amerikanerne nå?
MortenB
Registered: 30/11/2007
Posts in forum: 1966
icebreaker 13 måneder siden
MortenB:
 Og skaffe seg en europeisk kompis som er villig til å sette opp konto for deg på de ulike sitesa - med bankkonto i hans navn selvsagt. Joda, sikkert null stress og null risk!
0
Re. Re. Hva gjør amerikanerne nå?
MortenB: [quote]Er det ikke bare å koble seg opp via VPN, så er problemet löst?[/quote] Og skaffe seg en europeisk kompis som er villig til å sette opp konto for deg på de ulike sitesa - med bankkonto i hans navn selvsagt. Joda, sikkert null stress og null risk!
icebreaker
Registered: 02/10/2007
Posts in forum: 4983
Bugs 13 måneder siden
Ser for meg vill graving i slektstreet for å finne familierøttene i Europa. Forventer å bli oppringt fra Minnesota any day now.
0
Ser for meg vill graving i slektstreet for å finne familierøttene i Europa. Forventer å bli oppringt fra Minnesota any day now.
Bugs
Registered: 13/11/2008
Posts in forum: 319
Chronicle 13 måneder siden
Snakket på forums rundt omkring er kortsiktig emigrering til Canada og avvente, for så å vurdere permanente skift av bosted. Tipper dette går bare godt uansett, plenty me euros med penger
0
Snakket på forums rundt omkring er kortsiktig emigrering til Canada og avvente, for så å vurdere permanente skift av bosted. Tipper dette går bare godt uansett, plenty me euros med penger :p
Chronicle
Registered: 15/04/2011
Posts in forum: 682
wudupmyninja 13 måneder siden
MortenB:
Q. Can I use a VPN or IP randomizer to appear as though I am outside the US and still play on PokerStars.com from within the United States?

A. No. Real money play is not allowed from within the US under any circumstances. Players who attempt to play for real money from inside the US with the aid of VPNs or other technical workarounds may lose their playing privileges and/or funds in their account.

Står i den nye FAQ for US players -> http://www.pokerstars.com/usaplayers/faq
+1
You and Hammeren
Re. Re. Hva gjør amerikanerne nå?
MortenB: [quote]Er det ikke bare å koble seg opp via VPN, så er problemet löst?[/quote][b]Q.[/b] Can I use a VPN or IP randomizer to appear as though I am outside the US and still play on PokerStars.com from within the United States?   [b]A.[/b] No. Real money play is not allowed from within the US under any circumstances. Players who attempt to play for real money from inside the US with the aid of VPNs or other technical workarounds may lose their playing privileges and/or funds in their account.   Står i den nye FAQ for US players -[gt] [url=http://www.pokerstars.com/usaplayers/faq/]http://www.pokerstars.com/usaplayers/faq[/url]
wudupmyninja
Posts in forum: 1480
Lasken 13 måneder siden

0
«$50 -> Bankwire -> ATM -> Titties»
[img]http://c0419384.cdn2.cloudfiles.rackspacecloud.com/jnzmwgke-iusedtobe-806835-editor.jpg[/img]  
Lasken
Registered: 14/07/2008
Posts in forum: 1137
PhilG fortalte akkurat i sin siste video at han reiser tidlig til vegas for å spille live, og ser an situasjonen etter det, etter hvilke løsninger som andre finner etc. Sikkert mange som tar den linja;)

Og så kommenterte han at highstakes spillene vil bli "dårligere" med mindre action pga mange us pros, mens lavere stakes games vil bli noe softere framover.
0
«-Sheldon, did you change your WiFi password again...»
PhilG fortalte akkurat i sin siste video at han reiser tidlig til vegas for å spille live, og ser an situasjonen etter det, etter hvilke løsninger som andre finner etc. Sikkert mange som tar den linja;)   Og så kommenterte han at highstakes spillene vil bli "dårligere" med mindre action pga mange us pros, mens lavere stakes games vil bli noe softere framover.
Hammeren
   Show