I HAZ PROBLEM! (REWARD)

Startet av madsern   |  3701 Views
1 2
   Show
Reg: 02/03/2008
madsern 6 år siden
Jeg kjøpte for en stund siden en iMac, for å spille poker på siden flere av mine kompiser mente dette var både fint og flott. (Tabbe, vær snill og overse denne).

Kjører bootcamp og windows 8. Må kjøre windows for å få spilt iPoker og 888 + HEM. (Hater windows 8 så langt, men de nye iMacene kommer jo uten cd-rom(sikkert alt for praktisk), og fikk ikke lagt inn windows 7 uten det. ) Jeg er avhengig av mer skjermplass enn iMac 27" tilbyr, så har en annen 27" som jeg kobler til via thunderbolt/hdmi . I mac OS finner jeg denne skjermen og den funker fint. Men i Windows 8 så klarer man ikke finne denne skjermen. Jeg har googla meg i hjel, men klarer ikke finne en løsning. Noen som har peiling på hvordan jeg kan løse dette problemet? Om noen kommer med en løsning som fungerer, uten at jeg trenger å fly europa rundt etter eksterne deler, eller noe annet tullete så vanker det $100 dollar i reward på stars, eller annen ønsket plass.

- Mads
Like
«Arrrrrrrrrr-in!»
I HAZ PROBLEM! (REWARD)
Jeg kjøpte for en stund siden en iMac, for å spille poker på siden flere av mine kompiser mente dette var både fint og flott. (Tabbe, vær snill og overse denne).

Kjører bootcamp og windows 8. Må kjøre windows for å få spilt iPoker og 888 + HEM. (Hater windows 8 så langt, men de nye iMacene kommer jo uten cd-rom(sikkert alt for praktisk), og fikk ikke lagt inn windows 7 uten det. ) Jeg er avhengig av mer skjermplass enn iMac 27" tilbyr, så har en annen 27" som jeg kobler til via thunderbolt/hdmi . I mac OS finner jeg denne skjermen og den funker fint. Men i Windows 8 så klarer man ikke finne denne skjermen. Jeg har googla meg i hjel, men klarer ikke finne en løsning. Noen som har peiling på hvordan jeg kan løse dette problemet? Om noen kommer med en løsning som fungerer, uten at jeg trenger å fly europa rundt etter eksterne deler, eller noe annet tullete så vanker det $100 dollar i reward på stars, eller annen ønsket plass.

- Mads
madsern
Reg: 04/03/2008
Liqqaa 6 år siden
Kan denne funke?

denne da?
Like
2
Redigert 6 år siden
Re: I HAZ PROBLEM! (REWARD)
Kan [url=http://denne]denne[/url] funke? [url=http://www.amazon.com/LKV325-Adapter-Converter-3-5mm-Audio/dp/B008EOO4R4]denne da?[/url]
Liqqaa
Reg: 08/09/2011
Bard1102 6 år siden
Noe hjelp her?
Like
Noe hjelp [url=http://download.cnet.com/windows/dgtsoft/3260-20_4-6290152.html]her?[/url]
Bard1102
Bard1102 6 år siden
Flere driververktøy her.

Vet forbasket lite om hvordan bootcamp og epleskrotten fungerer....
Like
Flere driververktøy [url=http://www.dgtsoft.com/index.htm]her[/url]. Vet forbasket lite om hvordan bootcamp og epleskrotten fungerer.... :)
Bard1102
Reg: 24/03/2013
Mrtnolsen 6 år siden
dumt spm men; har du oppdatert driverene ? Har googla litt rundt å de fleste sier at det 'bare' er å uppe drivers ( http://www.dgtsoft.com/drivers-update-utility/intel-drivers-update-utility.htm (detecter hvordan drivere du trenger))
Kan også kjøre automatisk oppdatering eventuell oppdatering via w8 (om de har sammme update system som w7 skal den detecte driverupgrade for bootcamp også.

Om ikke så kan man installerer w7 via USB også =)
Like
Redigert 6 år siden
dumt spm men; har du oppdatert driverene ? Har googla litt rundt å de fleste sier at det [apostrophe]bare[apostrophe] er å uppe drivers :) ( http://www.dgtsoft.com/drivers-update-utility/intel-drivers-update-utility.htm (detecter hvordan drivere du trenger)) Kan også kjøre automatisk oppdatering eventuell oppdatering via w8 (om de har sammme update system som w7 skal den detecte driverupgrade for bootcamp også. Om ikke så kan man installerer w7 via USB også =)
Mrtnolsen
Reg: 13/07/2011
Contado 6 år siden
Jeg stemmer også for drivere faktisk, du trenger driver til windowsen. Du må bare google din skjerm og sørge for at den har støtte av windows 8 ( hater den jævelen )
Like
«Signaturen din vil vises i diskusjoner»
Jeg stemmer også for drivere faktisk, du trenger driver til windowsen. Du må bare google din skjerm og sørge for at den har støtte av windows 8 ( hater den jævelen )
Contado
Reg: 23/03/2013
leiroz 6 år siden
Hvem i all verden kjøper seg Apple for så å bruke Windows....................
Like
leiroz
Reg: 07/11/2011
Bogabogaboga 6 år siden
leiroz:

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10109976
Like
Re. Re: I HAZ PROBLEM! (REWARD)
leiroz: [quote]Hvem i all verden kjøper seg Apple for så å bruke Windows....................[/quote] http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10109976
Bogabogaboga
Bard1102 6 år siden
"- Hver Windows-installasjon på en Macbook Pro er også "ren". Pc-produsentene laster inn mye "crapware" på nye bærbare datamaskiner, så det er en litt urettferdig konkurranse, skriver Soluto."

Dette er svaret på trøbbelet med mange PC´er.

Det første man skal gjøre når man får en ny PC er å formatere driten...
Like
"- Hver Windows-installasjon på en Macbook Pro er også "ren". Pc-produsentene laster inn mye "crapware" på nye bærbare datamaskiner, så det er en litt urettferdig konkurranse, skriver Soluto." Dette er svaret på trøbbelet med mange PC´er. Det første man skal gjøre når man får en ny PC er å formatere driten...
Bard1102
Reg: 01/03/2008
troppa 6 år siden
Så vidt jeg forstår skal du få med deg en del windows drivere når du installerer via bootcamp nå for tiden(før trengte du installere disse fra cd etter install). Fikk du med deg windows drivere? Vet ikke om denne er til info?
Like
Så vidt jeg forstår skal du få med deg en del windows drivere når du installerer via bootcamp nå for tiden(før trengte du installere disse fra cd etter install). Fikk du med deg windows drivere? [url=http://arstechnica.com/information-technology/2012/11/no-support-no-problem-installing-windows-8-on-a-mac-with-boot-camp/]Vet ikke om denne er til info?[/url]
troppa
Reg: 29/04/2012
troond 6 år siden
Ta en tur på nvidia og last ned oppdatert driver.
Like
Ta en tur på [url=http://www.nvidia.com/Download/Scan.aspx?lang=en-us]nvidia[/url] og last ned oppdatert driver.
troond
Reg: 20/11/2011
Fickschnitz 6 år siden
Parallels Desktop? Det jeg bruker når jeg skal over i windass verden...

Lasta ned alt free på piratbukta.. Verdt ett forsøk?
Like
Redigert 6 år siden
«╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮»
Parallels Desktop? Det jeg bruker når jeg skal over i windass verden... Lasta ned alt free på piratbukta.. Verdt ett forsøk?
Fickschnitz
Reg: 23/05/2010
HaxyQ 6 år siden
Installer Win7

Links er jo fubar på donkr.. Google Install win 7 usb mac
Like
Redigert 6 år siden
[url=https://www.google.com/search?q=install+windows+7+from+usb&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a#gs_rn=14&gs_ri=psy-ab&tok=3_-dzuX_xUo7hc5CtezjeA&pq=install%20windows%207%20from%20usb&cp=28&gs_id=pm&xhr=t&q=install+windows+7+from+usb+mac&es_nrs=true&pf=p&client=firefox-a&hs=vec&rls=org.mozilla:en-US%3Aofficial&sclient=psy-ab&oq=install+windows+7+from+usb+m&gs_l=&pbx=1&fp=1&biw=1680&bih=920&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&cad=b&sei=gRGiUYDnBoeO4ASTr4E4]Installer Win7[/url] Links er jo fubar på donkr.. Google Install win 7 usb mac
HaxyQ
A4E 6 år siden
Jeg har ett seriøst spørsmål som jeg lurer fælt på.

Blir reward i rewardtråder utbetalt noengang?

Husker det ble betalt i en tråd for veldig lenge siden der det var om å gjøre å lage den mest syke/artige fortellingen, men ellers kan ikke jeg huske noen andre som ble utbetalt med en annonsering av hvem som fikk den.

Det er som regel ingen tidsfrist, så OPene har jo alt på det rene uansett imo, men jeg bare lurer veldig.
Like
Jeg har ett seriøst spørsmål som jeg lurer fælt på. Blir reward i rewardtråder utbetalt noengang? Husker det ble betalt i en tråd for veldig lenge siden der det var om å gjøre å lage den mest syke/artige fortellingen, men ellers kan ikke jeg huske noen andre som ble utbetalt med en annonsering av hvem som fikk den. Det er som regel ingen tidsfrist, så OPene har jo alt på det rene uansett imo, men jeg bare lurer veldig.
A4E
madsern 6 år siden
Rolig nå sailur. Har ikke fått testet ut noen av forslagene her enda, siden jeg har vært opptatt med å brenne dollar i SCOOP. Men, den gode nyheten er at det står igjen litt på stars kontoen, så skal få betalt ut rewarden om ett av tipsene her fører til 2 velfungerende skjermer.
Like
1
«Arrrrrrrrrr-in!»
Rolig nå sailur. Har ikke fått testet ut noen av forslagene her enda, siden jeg har vært opptatt med å brenne dollar i SCOOP. Men, den gode nyheten er at det står igjen litt på stars kontoen, så skal få betalt ut rewarden om ett av tipsene her fører til 2 velfungerende skjermer. [img]http://no.donkr.com/Content/Scripts/v1.1/tinymce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif[/img]
madsern
A4E 6 år siden
Var ingenting ment mot deg. Din tråd har jo bare stått i 1 dagish, mens andre rewardtråder har stått i månedsvis og år uten noen annonsering av utbetaling.

Følte ikke det var topic nok til å lage en ny tråd, men unnskylder for at jeg evt. skulle ha ødelagt denne tråden ved å spørre her.
Like
Var ingenting ment mot deg. Din tråd har jo bare stått i 1 dagish, mens andre rewardtråder har stått i månedsvis og år uten noen annonsering av utbetaling. Følte ikke det var topic nok til å lage en ny tråd, men unnskylder for at jeg evt. skulle ha ødelagt denne tråden ved å spørre her.
A4E
madsern 6 år siden
Da skal jeg ha uppa alt av drivere. Fungerer fortsatt ikke. Kan det være så sjukt at http://www.dell.com/ed/business/p/dell-u2713hm/pd ikke funker/støtter windows 8 ?
Like
Redigert 6 år siden
«Arrrrrrrrrr-in!»
Da skal jeg ha uppa alt av drivere. Fungerer fortsatt ikke. Kan det være så sjukt at [url=http://www.dell.com/ed/business/p/dell-u2713hm/pd]http://www.dell.com/ed/business/p/dell-u2713hm/pd[/url] ikke funker/støtter windows 8 ?
madsern
Reg: 24/03/2013
Mrtnolsen 6 år siden
Har nok ikkeno å si på det, er heller at macen eventuellt sliter med w8 / bootcamp.
Har du prøvd med en annen inngang? Har du prøvd med en annen skjerm for å se om det kan være noe 'galt' med eventuellt galt med inngangen ? Da kan du også muligens isolere problemet
Like
Har nok ikkeno å si på det, er heller at macen eventuellt sliter med w8 / bootcamp. Har du prøvd med en annen inngang? Har du prøvd med en annen skjerm for å se om det kan være noe [apostrophe]galt[apostrophe] med eventuellt galt med inngangen ? Da kan du også muligens isolere problemet :)
Mrtnolsen
Reg: 13/07/2009
Phido 6 år siden
Ser ikke ut til å ha noe med skjermen å gjøre, bootcamp med win7/8 støtter bare en skjerm med thunderbolt selv om det er støtte for dual i OSX. Går ut i fra at du kjører med dual thunderbolt display? - Vet ikke hvilke andre tilkoblingsmuligheter du har på iMac men om du har mulighet så forsøk å teste 1 thunderbolt og noe.... som ikke er thunderbolt

"
15. How many Apple Thunderbolt Displays can I use with a Mac in Windows 7 or 8 with Boot Camp?

You can use only one Apple Thunderbolt Display with Windows 7 or 8 with Boot Camp.
"

Link
Like
Redigert 6 år siden
«Signaturen min! Litt på siden og kanskje delt.»
Ser ikke ut til å ha noe med skjermen å gjøre, bootcamp med win7/8 støtter bare en skjerm med thunderbolt selv om det er støtte for dual i OSX. Går ut i fra at du kjører med dual thunderbolt display? - Vet ikke hvilke andre tilkoblingsmuligheter du har på iMac men om du har mulighet så forsøk å teste 1 thunderbolt og noe.... som ikke er thunderbolt " [b]15. How many Apple Thunderbolt Displays can I use with a Mac in Windows 7 or 8 with Boot Camp?[/b] You can use only one Apple Thunderbolt Display with Windows 7 or 8 with Boot Camp. " [url=http://support.apple.com/kb/HT5219?viewlocale=en_US#dispreq]Link[/url]
Phido
A4E 6 år siden
En artikkel som hevder den har en løsning, men som blir slaktet av kommentarene.

En person som ser ut til å ha det samme problemet som deg, men virker å ha funnet en løsning for seg selv.

Og en macwindows.com artikkel som kanskje har den rette løsningen for deg.
quote "Boot Camp 5 has an incompatibility with the Windows 8 Fast Boot feature. In order to access Thunderbolt devices from Windows 8, you need to disable the this feature in the Windows 8 Control Panel."
Like
[url=http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/apple/3306615/how-to-connect-a-second-display-to-a-thunderbolt-imac/]En artikkel[/url] som hevder den har en løsning, men som blir slaktet av kommentarene. [url=https://discussions.apple.com/thread/4942665?start=0&tstart=0]En person[/url] som ser ut til å ha det samme problemet som deg, men virker å ha funnet en løsning for seg selv. Og en [url=http://www.macwindows.com/Apple-releases-Boot-Camp-5-for-booting-Macs-with-Windows-8.html]macwindows.com[/url] artikkel som kanskje har den rette løsningen for deg. quote "Boot Camp 5 has an incompatibility with the Windows 8 Fast Boot feature. In order to access Thunderbolt devices from Windows 8, you need to disable the this feature in the Windows 8 Control Panel."
A4E
Otto74 6 år siden
A4E:
Jeg har ett seriøst spørsmål som jeg lurer fælt på.

Blir reward i rewardtråder utbetalt noengang?

Husker det ble betalt i en tråd for veldig lenge siden der det var om å gjøre å lage den mest syke/artige fortellingen, men ellers kan ikke jeg huske noen andre som ble utbetalt med en annonsering av hvem som fikk den.

Det er som regel ingen tidsfrist, så OPene har jo alt på det rene uansett imo, men jeg bare lurer veldig.

Du er generelt bare "litt skeptisk" til alt her i verden?
Like
A4E: [quote]Jeg har ett seriøst spørsmål som jeg lurer fælt på. Blir reward i rewardtråder utbetalt noengang? Husker det ble betalt i en tråd for veldig lenge siden der det var om å gjøre å lage den mest syke/artige fortellingen, men ellers kan ikke jeg huske noen andre som ble utbetalt med en annonsering av hvem som fikk den. Det er som regel ingen tidsfrist, så OPene har jo alt på det rene uansett imo, men jeg bare lurer veldig.[/quote] Du er generelt bare "litt skeptisk" til alt her i verden?
Otto74
madsern 6 år siden
Skjermen fungere som sagt fint om jeg kjører mac OS. Så det er ingenting galt med verken inngangen eller skjermen. Har nå uppa bootcamp drivere til den nyeste versjonen 5.1, men det gjorde heller ingen forskjell.

Phido:
Ser ikke ut til å ha noe med skjermen å gjøre, bootcamp med win7/8 støtter bare en skjerm med thunderbolt selv om det er støtte for dual i OSX. Går ut i fra at du kjører med dual thunderbolt display? - Vet ikke hvilke andre tilkoblingsmuligheter du har på iMac men om du har mulighet så forsøk å teste 1 thunderbolt og noe.... som ikke er thunderbolt

"
15. How many Apple Thunderbolt Displays can I use with a Mac in Windows 7 or 8 with Boot Camp?

You can use only one Apple Thunderbolt Display with Windows 7 or 8 with Boot Camp.
"

Link

Kjører bare med en tunderbolt, skal bare ha en skjerm i tillegg til iMacen. (mulig jeg var dum og missforstod her nå..)
Like
«Arrrrrrrrrr-in!»
Skjermen fungere som sagt fint om jeg kjører mac OS. Så det er ingenting galt med verken inngangen eller skjermen. Har nå uppa bootcamp drivere til den nyeste versjonen 5.1, men det gjorde heller ingen forskjell. Phido: [quote]Ser ikke ut til å ha noe med skjermen å gjøre, bootcamp med win7/8 støtter bare en skjerm med thunderbolt selv om det er støtte for dual i OSX. Går ut i fra at du kjører med dual thunderbolt display? - Vet ikke hvilke andre tilkoblingsmuligheter du har på iMac men om du har mulighet så forsøk å teste 1 thunderbolt og noe.... som ikke er thunderbolt " [b]15. How many Apple Thunderbolt Displays can I use with a Mac in Windows 7 or 8 with Boot Camp?[/b] You can use only one Apple Thunderbolt Display with Windows 7 or 8 with Boot Camp. " [url=http://support.apple.com/kb/HT5219?viewlocale=en_US#dispreq]Link[/url][/quote] Kjører bare med en tunderbolt, skal bare ha en skjerm i tillegg til iMacen. (mulig jeg var dum og missforstod her nå..)
madsern
A4E 6 år siden
Otto74: Krever ett langt svar som bare blir slettet i denne tråden.
Like
1
Otto74: Krever ett langt svar som bare blir slettet i denne tråden.
A4E
madsern 6 år siden
Noen som har noen forslag til hvordan jeg angriper saken herfra? (Utenom å kaste dretet ut vinduet og kjøpe en data)
Like
«Arrrrrrrrrr-in!»
Noen som har noen forslag til hvordan jeg angriper saken herfra? (Utenom å kaste dretet ut vinduet og kjøpe en data)
madsern
Reg: 13/07/2009
Phido 6 år siden
madsern:
"Skjermen fungere som sagt fint om jeg kjører mac OS. Så det er ingenting galt med verken inngangen eller skjermen. Har nå uppa bootcamp drivere til den nyeste versjonen 5.1, men det gjorde heller ingen forskjell.

Kjører bare med en tunderbolt, skal bare ha en skjerm i tillegg til iMacen. (mulig jeg var dum og missforstod her nå..)"

Hm, var nok bare jeg som ikke er helt imac-bevandret. D

Det du kan forsøke er å starte opp bootcamp, gå inn i device manager (enhetsbehandling om du har norsk windowz) finn Display adapters (eller tilsvarende på norsk ) og fjern ... Ati Radeon-enheten(?) - Reboot og se om den gir bilde på skjermen med default vga-driver. Hvis dette fungerer så ikke forsøk å øke oppløsninga enda, det vil mest sannsynlig bare gjøre at du mister bildet igjen.
Hent nyeste drivere fra skjermkortprodusentens hjemmeside og installer.
Tar jeg veldig feil hvis jeg antar at det er Ati som brukes i iMac'en din? I såfall så vil du få Catalyst Control Center med på kjøpet og skal kunne velge skjermoppsett fra CCC... Må løpe nå så kan ikke gå inn i detalj der men håper dette muligens løser noe? Lykke til!
Like
Redigert 6 år siden
«Signaturen min! Litt på siden og kanskje delt.»
Re. Re. Re: I HAZ PROBLEM! (REWARD)
madsern: "Skjermen fungere som sagt fint om jeg kjører mac OS. Så det er ingenting galt med verken inngangen eller skjermen. Har nå uppa bootcamp drivere til den nyeste versjonen 5.1, men det gjorde heller ingen forskjell. [size=12pt][/size] [size=12pt] [/size] [size=12pt]Kjører bare med en tunderbolt, skal bare ha en skjerm i tillegg til iMacen. (mulig jeg var dum og missforstod her nå..)"[/size] [size=12pt] [/size] Hm, var nok bare jeg som ikke er helt imac-bevandret. D Det du kan forsøke er å starte opp bootcamp, gå inn i device manager (enhetsbehandling om du har norsk windowz) finn Display adapters (eller tilsvarende på norsk :P) og fjern ... Ati Radeon-enheten(?) - Reboot og se om den gir bilde på skjermen med default vga-driver. Hvis dette fungerer så ikke forsøk å øke oppløsninga enda, det vil mest sannsynlig bare gjøre at du mister bildet igjen. Hent nyeste drivere fra skjermkortprodusentens hjemmeside og installer. Tar jeg veldig feil hvis jeg antar at det er Ati som brukes i iMac[apostrophe]en din? I såfall så vil du få Catalyst Control Center med på kjøpet og skal kunne velge skjermoppsett fra CCC... Må løpe nå så kan ikke gå inn i detalj der men håper dette muligens løser noe? Lykke til!
Phido
Reg: 10/01/2008
YnoTilt 6 år siden
madsern:

Det beste er sannsynligvis å booke 29 billetter med norwegian og ta det derfra.
Like
madsern: [quote]Noen som har noen forslag til hvordan jeg angriper saken herfra? (Utenom å kaste dretet ut vinduet og kjøpe en data)[/quote] Det beste er sannsynligvis å booke 29 billetter med norwegian og ta det derfra.
YnoTilt
1 2
   Show

1675.3227