NM 2003 - Spillingen foregikk under en tribune

Startet av DonkrNM2012   |  2525 Views
   Show
Kategori Donkr - Pokerforum - Live Poker   |   Tags  nm, nmhistorie og nm2003
Reg: 09/04/2011
DonkrNM2012 6 år siden
Andre året ble NM arrangert under en tribune i et idrettsanlegg, men det var koselig og nok en gang hadde eliten fra Sverige tatt turen. Den kjente på den tiden var internet whiz-kid Per Werner Svensson "Dared" som var regnet som den beste online spilleren i verden. Og med han kom også William Thorson, som har blitt en meget kjent pokerspiller de siste årene. Sistnevnte kom forøvrig på sisteplass i Main Event.

Dette var det første året med flere events enn Main Event. Fixed Limit ble arrangert som side-event.

2003 ble et meget stort år for Odd Erlend Jensen. Etter å ha vunnet Fixed Limit (med 133 spillere), kom han på andreplass i Main Event (132 spillere), vant han som beste spiller plass i WSOP Main Event. Der endte han på 44. plass. WP.

Han som vant Main Event; Helge "Keyser" Larsen var en guru på den tiden, og kort etter ble han læremesteren for Johnny Lodden.

Av andre kuriositeter ble det servert en utsøkt gryterett til middag under main event.

Fixed Limit - Topp 9 (Finalebord)
1. Odd Erlend Jensen
2. Johnny Hofseth
3. Morten Rustad
4. William Thorson
5. Pål Stikholmen
6. Kåre Holm
7 Espen Saltnes
8. Stig B. Mathisen
9. Jan Thingnes

No-Limit Main Event - Topp 9 (Finalebord)
1. Helge Larsen
2. Odd Erlend Jensen
3. Per Werner Svensson
4. Pål Stikholmen
5. Daniel Steine
6. Lars Arne Haugland
7. Ketil Hanstveit
8. Bjarne Børresen
9. Ulf Högnäs

Odd Erlend Jensen (bildet er tatt senere)

Helge Larsen (bildet er tatt senere)
Like
2
Redigert 6 år siden
NM 2003 - Spillingen foregikk under en tribune
Andre året ble NM arrangert under en tribune i et idrettsanlegg, men det var koselig og nok en gang hadde eliten fra Sverige tatt turen. Den kjente på den tiden var internet whiz-kid Per Werner Svensson "Dared" som var regnet som den beste online spilleren i verden. Og med han kom også William Thorson, som har blitt en meget kjent pokerspiller de siste årene. Sistnevnte kom forøvrig på sisteplass i Main Event.

Dette var det første året med flere events enn Main Event. Fixed Limit ble arrangert som side-event.

2003 ble et meget stort år for Odd Erlend Jensen. Etter å ha vunnet Fixed Limit (med 133 spillere), kom han på andreplass i Main Event (132 spillere), vant han som beste spiller plass i WSOP Main Event. Der endte han på 44. plass. WP.

Han som vant Main Event; Helge "Keyser" Larsen var en guru på den tiden, og kort etter ble han læremesteren for Johnny Lodden.

Av andre kuriositeter ble det servert en utsøkt gryterett til middag under main event.

[b]Fixed Limit - Topp 9 (Finalebord)[/b]
1. Odd Erlend Jensen
2. Johnny Hofseth
3. Morten Rustad
4. William Thorson
5. Pål Stikholmen
6. Kåre Holm
7 Espen Saltnes
8. Stig B. Mathisen
9. Jan Thingnes

[b]No-Limit Main Event - Topp 9 (Finalebord)[/b]
1. Helge Larsen
2. Odd Erlend Jensen
3. Per Werner Svensson
4. Pål Stikholmen
5. Daniel Steine
6. Lars Arne Haugland
7. Ketil Hanstveit
8. Bjarne Børresen
9. Ulf Högnäs

[img]http://c0419384.cdn2.cloudfiles.rackspacecloud.com/imzbwxpf-2003-hefl-odd-erlend-jensen-815535-editor.jpg[/img]
Odd Erlend Jensen (bildet er tatt senere)

[img]http://c0419384.cdn2.cloudfiles.rackspacecloud.com/ttwjawuj-2003-main-event-helge-larsen-815537-editor.jpg[/img]
Helge Larsen (bildet er tatt senere)
DonkrNM2012
Reg: 11/12/2007
Djay 6 år siden
Oh. Dette var mitt første år.

Husker at det var guttefotball turnering i hallen. BA, Jrommen og jeg gjorde bets på kampene på vei til middag. Under middagen fortalte BA historien om en kar ved navn Lager som hadde fått $100 på en site av en kompis og spilt opp de til uhorvelig mye penger.
Like
1
«Den som flopper godt flopper ofte forgjeves. | Twitter @DonkrDjay | Donkr Radio FTW. »
Re: NM 2003 - Spillingen foregikk under en tribune
Oh. Dette var mitt første år. Husker at det var guttefotball turnering i hallen. BA, Jrommen og jeg gjorde bets på kampene på vei til middag. Under middagen fortalte BA historien om en kar ved navn Lager som hadde fått $100 på en site av en kompis og spilt opp de til uhorvelig mye penger.
Djay
Reg: 02/03/2008
Woody 6 år siden
Ikke for å ødelegge gleden for deg så var nok din debut, Mr. Djay i 2004. Det året ble også NM spilt under samme tribune. Men er du sikker på du varte helt til Middagspausen? Husker jeg ikke helt feil så kom du på 221 av 234 deltagere.
Like
2
Ikke for å ødelegge gleden for deg så var nok din debut, Mr. Djay i 2004. Det året ble også NM spilt under samme tribune. Men er du sikker på du varte helt til Middagspausen? Husker jeg ikke helt feil så kom du på 221 av 234 deltagere.
Woody
Reg: 01/03/2008
mr4ace 6 år siden
Haha blir som å diskutere fotballhistorie med Arne Scheie dette...
Like
2
Haha blir som å diskutere fotballhistorie med Arne Scheie dette...
mr4ace
Reg: 11/12/2007
Djay 6 år siden
Woody:

Meh. Om det var på samme sted kan det ha vært 2004 ja. Stemmer at jeg ikke holdt lenge. Men hang rundt for cashlag. Hadde jo tross alt kjørt helt til Oslo...
Like
«Den som flopper godt flopper ofte forgjeves. | Twitter @DonkrDjay | Donkr Radio FTW. »
Re. Re: NM 2003 - Spillingen foregikk under en tribune
Woody: [quote]Ikke for å ødelegge gleden for deg så var nok din debut, Mr. Djay i 2004. Det året ble også NM spilt under samme tribune. Men er du sikker på du varte helt til Middagspausen? Husker jeg ikke helt feil så kom du på 221 av 234 deltagere.[/quote] Meh. Om det var på samme sted kan det ha vært 2004 ja. Stemmer at jeg ikke holdt lenge. Men hang rundt for cashlag. Hadde jo tross alt kjørt helt til Oslo...
Djay
Reg: 13/06/2007
Fropsy 6 år siden
Er det flere som var med for første gang dette året, og vært med siden (og skal til Dublin)?
Da har dere nemlig vært med 10 år, i år

Jeg tror disse har vært med siden 2003:
Donald
Jahelle
flere?
Like
«NM2017 31.mars - 8. april!»
Er det flere som var med for første gang dette året, og vært med siden (og skal til Dublin)? Da har dere nemlig vært med 10 år, i år :) [b]Jeg tror disse har vært med siden 2003:[/b] Donald Jahelle flere?
Fropsy
Sizo 6 år siden
Fropsy:
Er det flere som var med for første gang dette året, og vært med siden (og skal til Dublin)?
Da har dere nemlig vært med 10 år, i år

Jeg tror disse har vært med siden 2003:
Donald
Jahelle
flere?

Jeg var også med første gang i 2003, og har vært med alle år i alle øvelser etter det tror jeg (forutenom HORSE).
Like
Redigert 6 år siden
Re. Re: NM 2003 - Spillingen foregikk under en tribune
Fropsy: [quote]Er det flere som var med for første gang dette året, og vært med siden (og skal til Dublin)? Da har dere nemlig vært med 10 år, i år :) [b]Jeg tror disse har vært med siden 2003:[/b] Donald Jahelle flere?[/quote] Jeg var også med første gang i 2003, og har vært med alle år i alle øvelser etter det tror jeg (forutenom HORSE).
Sizo
Reg: 03/03/2008
kunstneren 6 år siden
Tror jeg har vært med siden 2003
Like
«Den som sover synder ikke, derfor sover jeg ikke»
Tror jeg har vært med siden 2003
kunstneren
oeloose 6 år siden
ganske sikker på at erik 123 sagstrom også stilte i fixed eventen. satt på samme bord som han og hadde et par battles for å si det sånn ;-)
Like
«old school»
ganske sikker på at erik 123 sagstrom også stilte i fixed eventen. satt på samme bord som han og hadde et par battles for å si det sånn ;-)
oeloose
   Show

2033.6486