NM 2006 - Første gang i utlandet

Startet av DonkrNM2012   |  2328 Views
   Show
Kategori Donkr - Pokerforum - Live Poker   |   Tags  grebbestad, nm2012, historikk og nm2006
Reg: 09/04/2011
DonkrNM2012 6 år siden
NM 2006 – For første gang på fremmed jord

Det var en spent pokergeneral, Fropsy i ukene som ledet opp til dette årets NM. Bare 2 uker for NM skulle gå av stabelen var det under 20 som hadde betalt inn. Hva betydde dette for arrangementet i 2006: Frode var nok rimellig spent på hvordan dette ville gå. Men, frykten var grunnløs. For det ble nok en gang satt ny rekord i Main Event med 315 deltagere.

Arrangementet ble avholdt på Tamumstrand hotell i Grebbestad. For fjerde året på rad vant en bodøværing Fixed Limit NM. Det virket som det var meningsløst å spille mot disse fra nord.

Dette var første året som Johnny Lodden spilte NM, og han endte opp på tredjeplass i Main Event. Morten Bremsteh fra Trøndelag kom på andreplass, mens det var Jan Erik Sørensen fra Skien som stakk av med seieren. Sørensen har senere fått en NM-tittel til (H.O.R.S.E i 2011).

Fint om alle dere som har bilder kan poste de i denne tråden. Blir så mye mer levende.

Fixed Limit - Topp 9 (Finalebord)
1. Kjetil Stensland
2. Per Øystein Pedersen
3. Kenneth Strandli
4. Espen Øverland
5. Tormod Røren
6. Pål Hersleth
7. Thomas Olavsrud
8. Bjørn Petter Jocumsen
9. Marius Hgtub

No-Limit Main Event - Topp 9 (Finalebord)
1. Jan Erik Sørensen
2. Morten Bremseth
3. Johnny Lodden
4. Erik Trontveit
5. Marius Sannes
6. Stian Hostad
7. Odd-Erlend Jensen
8. Anders Skjelde
9. Stian Bjørsvik

Vi har desverre ikke bilde av Kjetil Stensland

Main Event vinner: Jan Erik Sørensen
Like
NM 2006 - Første gang i utlandet
NM 2006 – For første gang på fremmed jord

Det var en spent pokergeneral, Fropsy i ukene som ledet opp til dette årets NM. Bare 2 uker for NM skulle gå av stabelen var det under 20 som hadde betalt inn. Hva betydde dette for arrangementet i 2006: Frode var nok rimellig spent på hvordan dette ville gå. Men, frykten var grunnløs. For det ble nok en gang satt ny rekord i Main Event med 315 deltagere.

Arrangementet ble avholdt på Tamumstrand hotell i Grebbestad. For fjerde året på rad vant en bodøværing Fixed Limit NM. Det virket som det var meningsløst å spille mot disse fra nord.

Dette var første året som Johnny Lodden spilte NM, og han endte opp på tredjeplass i Main Event. Morten Bremsteh fra Trøndelag kom på andreplass, mens det var Jan Erik Sørensen fra Skien som stakk av med seieren. Sørensen har senere fått en NM-tittel til (H.O.R.S.E i 2011).

Fint om alle dere som har bilder kan poste de i denne tråden. Blir så mye mer levende.

[b]Fixed Limit - Topp 9 (Finalebord)[/b]
1. Kjetil Stensland
2. Per Øystein Pedersen
3. Kenneth Strandli
4. Espen Øverland
5. Tormod Røren
6. Pål Hersleth
7. Thomas Olavsrud
8. Bjørn Petter Jocumsen
9. Marius Hgtub

[b]No-Limit Main Event - Topp 9 (Finalebord)[/b]
1. Jan Erik Sørensen
2. Morten Bremseth
3. Johnny Lodden
4. Erik Trontveit
5. Marius Sannes
6. Stian Hostad
7. Odd-Erlend Jensen
8. Anders Skjelde
9. Stian Bjørsvik

Vi har desverre ikke bilde av Kjetil Stensland

[img]http://c0419384.cdn2.cloudfiles.rackspacecloud.com/aygncfyt-2006-main-event-jan-erik-sorensen-815632-editor.jpg[/img]
Main Event vinner: Jan Erik Sørensen
DonkrNM2012
Reg: 11/12/2007
Djay 6 år siden
Ahh. Dette var en hygge tur. For det første lå jo hotellet i beste Svensk skjærgård. For det andre var det første gang NM innebar overnatting for meg.

Her er noen andre ting jeg mener å huske:

*Lodden røk på finalebordet etter at noen dro på straight flush.
*Kunstneren var først ut av Main Event. Kan det ha vært første hånda? Han hadde AA ihvertfall. Lurer på om det var Petter Brusdal som slo ham ut.
*OEloose gikk på krykker?!
*Djay kom i pengene for første gang.
*Spookey kjøpte seg inn for 20k i 10/20 lag.
*Sigurd Eskeland og en del andre hadde poker teamet "Team Alfa".
Like
«Den som flopper godt flopper ofte forgjeves. | Twitter @DonkrDjay | Donkr Radio FTW. »
Re: NM 2006 - Første gang i utlandet
Ahh. Dette var en hygge tur. For det første lå jo hotellet i beste Svensk skjærgård. For det andre var det første gang NM innebar overnatting for meg. Her er noen andre ting jeg mener å huske: *Lodden røk på finalebordet etter at noen dro på straight flush. *Kunstneren var først ut av Main Event. Kan det ha vært første hånda? Han hadde AA ihvertfall. Lurer på om det var Petter Brusdal som slo ham ut. *OEloose gikk på krykker?! *Djay kom i pengene for første gang. *Spookey kjøpte seg inn for 20k i 10/20 lag. *Sigurd Eskeland og en del andre hadde poker teamet "Team Alfa".
Djay
Reg: 02/03/2008
Woody 6 år siden
Jeg husker også dette NM godt for det var uvanlig med mange Bad-beat historier fra folk. Jeg husker også Kunstneren godt hvor han gikk rundt med de Store brillene sine. Håper noen har bilder av dette. Epic
Like
Jeg husker også dette NM godt for det var uvanlig med mange Bad-beat historier fra folk. Jeg husker også Kunstneren godt hvor han gikk rundt med de Store brillene sine. Håper noen har bilder av dette. Epic
Woody
Spokey 6 år siden
Mener å huske at Sverre hadde veddet på at Kunstneren røyk først ut av main til 20:1 i odds. Ikke lenge etter sto jubelen i taken og Sverre var noen kronasjer rikere.
Like
«Fra no av vil æ at alle skal kalle meg før Rigobert»
Mener å huske at Sverre hadde veddet på at Kunstneren røyk først ut av main til 20:1 i odds. Ikke lenge etter sto jubelen i taken og Sverre var noen kronasjer rikere.
Spokey
Reg: 03/03/2008
kunstneren 6 år siden
hehe jau var vel første hånda, men jeg hadde ikke AA, jeg møtte AA. Jeg annonserte at jeg ledet ove AA etter å floppet to par etterhvert var vi allin og jeg hjalp Sverre med noen kroner.. Sverige var det briller, Nottingham var det flaske på bordet, Riga var det hatt.. Dublin bllir det inte no, eller trådløs
Like
Redigert 6 år siden
«Den som sover synder ikke, derfor sover jeg ikke»
hehe jau var vel første hånda, men jeg hadde ikke AA, jeg møtte AA. Jeg annonserte at jeg ledet ove AA etter å floppet to par etterhvert var vi allin og jeg hjalp Sverre med noen kroner.. Sverige var det briller, Nottingham var det flaske på bordet, Riga var det hatt.. Dublin bllir det inte no, eller trådløs
kunstneren
Arctic_Fox 6 år siden
ah, mitt første NM!
Tror alle bordene var trill runde..? ble slått ut av en midlertidig krøpling på krykker (OE), da jeg annonserte all in fra lilleblind med K5 mot hva jeg trodde var en short BB. Det jeg ikke hadde fått med meg var at OE hadde høynet utg og "måtte syne" med A4 (løse tøs OE!!).

Det var vel ca her vi skjønte at Høggern kunne spille (?) minbet-poker med sin gjesteopptreden på finalebordet.
Like
ah, mitt første NM! Tror alle bordene var trill runde..? ble slått ut av en midlertidig krøpling på krykker (OE), da jeg annonserte all in fra lilleblind med K5 mot hva jeg trodde var en short BB. Det jeg ikke hadde fått med meg var at OE hadde høynet utg og "måtte syne" med A4 (løse tøs OE!!). Det var vel ca her vi skjønte at Høggern kunne spille (?) minbet-poker med sin gjesteopptreden på finalebordet.
Arctic_Fox
Reg: 11/12/2007
Djay 6 år siden
Arctic_Fox:
ah, mitt første NM!
Tror alle bordene var trill runde..? ble slått ut av en midlertidig krøpling på krykker (OE), da jeg annonserte all in fra lilleblind med K5 mot hva jeg trodde var en short BB. Det jeg ikke hadde fått med meg var at OE hadde høynet utg og "måtte syne" med A4 (løse tøs OE!!).

Det var vel ca her vi skjønte at Høggern kunne spille (?) minbet-poker med sin gjesteopptreden på finalebordet.

Var det ikke du som kom til cash bordet vårt og fikk beskjeden "jeg får så lyst til å smelle til deg" av en kar med østfold dialekt etter å ha raiset ham i bunn eller noe Arctic?
Kommentaren var på spøk obv.
Like
«Den som flopper godt flopper ofte forgjeves. | Twitter @DonkrDjay | Donkr Radio FTW. »
Re. Re: NM 2006 - Første gang i utlandet
Arctic_Fox: [quote]ah, mitt første NM! Tror alle bordene var trill runde..? ble slått ut av en midlertidig krøpling på krykker (OE), da jeg annonserte all in fra lilleblind med K5 mot hva jeg trodde var en short BB. Det jeg ikke hadde fått med meg var at OE hadde høynet utg og "måtte syne" med A4 (løse tøs OE!!). Det var vel ca her vi skjønte at Høggern kunne spille (?) minbet-poker med sin gjesteopptreden på finalebordet.[/quote] Var det ikke du som kom til cash bordet vårt og fikk beskjeden "jeg får så lyst til å smelle til deg" av en kar med østfold dialekt etter å ha raiset ham i bunn eller noe Arctic? Kommentaren var på spøk obv.
Djay
Arctic_Fox 6 år siden
Djay:
Arctic_Fox:
ah, mitt første NM!

Var det ikke du som kom til cash bordet vårt og fikk beskjeden "jeg får så lyst til å smelle til deg" av en kar med østfold dialekt etter å ha raiset ham i bunn eller noe Arctic?
Kommentaren var på spøk obv.

HAHA! det er ikke umulig, men jeg kan ikke huske det
Like
Re. Re. Re: NM 2006 - Første gang i utlandet
Djay: [quote]Arctic_Fox: [quote]ah, mitt første NM! Tror alle bordene var trill runde..? ble slått ut av en midlertidig krøpling på krykker (OE), da jeg annonserte all in fra lilleblind med K5 mot hva jeg trodde var en short BB. Det jeg ikke hadde fått med meg var at OE hadde høynet utg og "måtte syne" med A4 (løse tøs OE!!). Det var vel ca her vi skjønte at Høggern kunne spille (?) minbet-poker med sin gjesteopptreden på finalebordet.[/quote] Var det ikke du som kom til cash bordet vårt og fikk beskjeden "jeg får så lyst til å smelle til deg" av en kar med østfold dialekt etter å ha raiset ham i bunn eller noe Arctic? Kommentaren var på spøk obv.[/quote] HAHA! det er ikke umulig, men jeg kan ikke huske det :)
Arctic_Fox
Reg: 01/03/2008
Larry78 6 år siden
NM er alltid noe spesielt! Tanumstrand var jo bedre en tribune poker og lagerlokale, men ingen høy standard på stedet akkurat. Husker jeg traff noen fra Grenland i det main event skulle starte. De hadde vært på skjenk hele natta og spilt rundt på et hotellrom. Han ene kom med en avrevet lapp hvor det stod: Hasse 50.000 SEK. Det var blitt krita endel virket det som Jan Erik som vant main event satt vel i det laget også. Han klarte på tross av lite søvn, vinne hele dritten. I tillegg var han super short og på tilt når det var ca. 15o igjen. Men ikke uvanlig at denne habile gambleren smører med klister når han må og alt står!

Husker også at det var litt spesielt å sette seg med 5000 nok og plusse en lapp eller 2 for så å veksle ut til 7000 svenske! Nydelig variant det
Like
«Viva Las Vegas!»
Re.
NM er alltid noe spesielt! Tanumstrand var jo bedre en tribune poker og lagerlokale, men ingen høy standard på stedet akkurat. Husker jeg traff noen fra Grenland i det main event skulle starte. De hadde vært på skjenk hele natta og spilt rundt på et hotellrom. Han ene kom med en avrevet lapp hvor det stod: Hasse 50.000 SEK. Det var blitt krita endel virket det som:) Jan Erik som vant main event satt vel i det laget også. Han klarte på tross av lite søvn, vinne hele dritten. I tillegg var han super short og på tilt når det var ca. 15o igjen. Men ikke uvanlig at denne habile gambleren smører med klister når han må og alt står! Husker også at det var litt spesielt å sette seg med 5000 nok og plusse en lapp eller 2 for så å veksle ut til 7000 svenske! Nydelig variant det:)
Larry78
   Show

1641.8061