Forum

Situasjon dypt i millen med 10xbb

Kategori Donkr - STT & MTT Strategy    1625 Views
   Show
Poster i forumet: 567
mendezoo 2 måneder siden
35 igjen av millen og UhhMee er den beste reggen igjen av turneringen sammen med EireAbu, BB er en vinnende reg og vil alltid inn her med 3,5xbb. Har 2k sample på UhhMee der han spiller 22,5/17,4 og åpner 17% i utg.

UhhMee satt seg på bordet for 3 hender siden og har foldet alle, vet at UhhMee vet at bb er reg og vet at han vet at resten av bordet er dårlige og sceared money og vil folde absolutt alt utenom aq og 1010+ her.

Det jeg lurer på er om det er mulig og forsvare en jam her eller er dette et obv kast? Vil UhhMee openraise hender her noensinne som spiller marginalt bra mot any 2 fra bb?

UhhMee vet jo også at jeg ikke vil spazze ut her med en marginal hånd her så deep i millen så rangen vi blir synt av vil crushe oss, men jeg dobler jo nesten hvis jeg får kast og spiller hu mot bb sine any 2.

No Limit Holdem Tournament
PokerStars
8 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com
$200+$15

Stacks:
UTG UhhMee (1,750k)
UTG+1 M3LCHIZEDEK (3,071k)
MP1 marios1978 (1,530k)
MP2 Mrakan (801k)
CO Bassduck (1,818k)
BTN RikardPM (1,601k)
SB mendezoo (1,063k)
BB hlamberg (357k)

Blinds: 50k/100k Ante 10k

Pre-Flop: (230k, 8 players) mendezoo is SB A J
UhhMee raises to 200k, 5 folds, mendezoo folds, hlamberg goes all-in 347k, UhhMee calls 147k

Final Pot: 824k
0
Vær den første til å like dette Du Liker
Redigert 2 måneder siden
«Weeeeeeeeee»
Situasjon dypt i millen med 10xbb
35 igjen av millen og UhhMee er den beste reggen igjen av turneringen sammen med EireAbu, BB er en vinnende reg og vil alltid inn her med 3,5xbb. Har 2k sample på UhhMee der han spiller 22,5/17,4 og åpner 17% i utg.

UhhMee satt seg på bordet for 3 hender siden og har foldet alle, vet at UhhMee vet at bb er reg og vet at han vet at resten av bordet er dårlige og sceared money og vil folde absolutt alt utenom aq og 1010+ her.

Det jeg lurer på er om det er mulig og forsvare en jam her eller er dette et obv kast? Vil UhhMee openraise hender her noensinne som spiller marginalt bra mot any 2 fra bb?

UhhMee vet jo også at jeg ikke vil spazze ut her med en marginal hånd her så deep i millen så rangen vi blir synt av vil crushe oss, men jeg dobler jo nesten hvis jeg får kast og spiller hu mot bb sine any 2.

No Limit Holdem Tournament
PokerStars
8 Players
Hand Conversion Powered by [b][url=http://weaktight.com/]weaktight.com[/url][/b]
$200+$15

[b]Stacks:[/b]
[b]UTG UhhMee ([color=blue]1,750k[/color]) [/b]
UTG+1 M3LCHIZEDEK ([color=blue]3,071k[/color])
MP1 marios1978 ([color=blue]1,530k[/color])
MP2 Mrakan ([color=blue]801k[/color])
CO Bassduck ([color=blue]1,818k[/color])
BTN RikardPM ([color=blue]1,601k[/color])
SB mendezoo ([color=blue]1,063k[/color])
[b]BB hlamberg ([color=blue]357k[/color]) [/b]

[b]Blinds:[/b] 50k/100k Ante 10k

[b]Pre-Flop:[/b] ([color=blue][b]230k[/b][/color], 8 players) [b]mendezoo is SB[/b] :ah :jh
[color=red][b]UhhMee raises to 200k[/b][/color], [color=grey][i]5 folds[/i][/color], [color=grey][i]mendezoo folds[/i][/color], [color=red][b]hlamberg goes all-in 347k[/b][/color], UhhMee calls 147k

[b]Final Pot:[/b] [color=blue][b]824k[/b][/color]
mendezoo
Registered: 17/12/2008
Posts in forum: 3304
Ditto 2 måneder siden
all in. ferdi

+2
You, zo0mit and franck123
Redigert 2 måneder siden
«http://www.youtube.com/watch?v=MaBo5eHEkeY»
Re: Situasjon dypt i millen med 10xbb
all in. ferdi [img]http://i.imgur.com/O8CuD.gif[/img]
Ditto
Registered: 01/03/2008
Posts in forum: 434
tollef 2 måneder siden
Regnet litt på det, og ser ut som at jam i hvert fall er greit +ev gitt at mendezoos antakelser stemmer bra. Ranges jeg har satt opp er fra hva som ble skrevet i OP og hva mendezoo har sagt videre på skype. Er ganske usikker på hvor korrekte disse er, men små forandringer i rangen han syner vår all-in med utgjør ikke nevneverdig stor forskjell på regnestykket. Om han åpner mye tightere enn antatt utgjør det riktignok mye og kan føre til at spillet fort blir -ev. Det kan også være at hlamberg ikke syner 100%, men i regnestykket har jeg gått ut fra det for enkelhets skyld.

Vi antar at UhhMee åpner opp 17%; 55+,A7s+,K9s+,Q9s+,J9s+,T9s,ATo+,KTo+,QJo
Vi antar også at han syner vår all-in med alle par han åpner, AJs+, AQo, noe som blir 42.35% av åpningsrangen hans. Mao kaster han til vårt shove 57.65%.

De gangene UhhMee kaster ender vi all-in i en 974k-pot med 65.4% eq, og får en profitt på 339k.
De gangene UhhMee syner ender vi 3veis all-in. Main pot (3veis) er på 1121k der vi har 32.5% eq. Side pot (HU mot UhhMee) er på 1412k der vi har 38.385% eq.

32.55%*1121k =364.85k
+ 38.385%*1412k =542k
=906.85k
Vi satser alle sjetonger (1003k) og får on avg igjen 906.85k, mao taper vi i snitt 96.15k de gangene UhhMee syner.

57.65%*339k + 42.35%*(-96.15k)
=195k - 40.7k =profitt på 154.3k chips, eller 1.5BB.

Har fjernet noen av stegene i regningen, men tror det skal være korrekt ut fra de gitte antakelsene, men ikke umulig at det har blitt slurvet litt.

Så er spørsmålet om en profitt på 1.5BB er verdt det å ta risken å buste ut av en turneringer vi har veldig stor EV i såpass dypt.
+3
You, Aviena , Vestvik7 and others
«http://twitter.com/htollef»
Regnet litt på det, og ser ut som at jam i hvert fall er greit +ev gitt at mendezoos antakelser stemmer bra. Ranges jeg har satt opp er fra hva som ble skrevet i OP og hva mendezoo har sagt videre på skype. Er ganske usikker på hvor korrekte disse er, men små forandringer i rangen han syner vår all-in med utgjør ikke nevneverdig stor forskjell på regnestykket. Om han åpner mye tightere enn antatt utgjør det riktignok mye og kan føre til at spillet fort blir -ev. Det kan også være at hlamberg ikke syner 100%, men i regnestykket har jeg gått ut fra det for enkelhets skyld. Vi antar at UhhMee åpner opp 17%; 55+,A7s+,K9s+,Q9s+,J9s+,T9s,ATo+,KTo+,QJo Vi antar også at han syner vår all-in med alle par han åpner, AJs+, AQo, noe som blir 42.35% av åpningsrangen hans. Mao kaster han til vårt shove 57.65%. De gangene UhhMee kaster ender vi all-in i en 974k-pot med 65.4% eq, og får en profitt på 339k. De gangene UhhMee syner ender vi 3veis all-in. Main pot (3veis) er på 1121k der vi har 32.5% eq. Side pot (HU mot UhhMee) er på 1412k der vi har 38.385% eq. 32.55%*1121k =364.85k + 38.385%*1412k =542k =906.85k Vi satser alle sjetonger (1003k) og får on avg igjen 906.85k, mao taper vi i snitt 96.15k de gangene UhhMee syner. 57.65%*339k + 42.35%*(-96.15k) =195k - 40.7k =profitt på 154.3k chips, eller 1.5BB. Har fjernet noen av stegene i regningen, men tror det skal være korrekt ut fra de gitte antakelsene, men ikke umulig at det har blitt slurvet litt. Så er spørsmålet om en profitt på 1.5BB er verdt det å ta risken å buste ut av en turneringer vi har veldig stor EV i såpass dypt.
tollef
Registered: 04/03/2008
Posts in forum: 1280
Liqqaa 2 måneder siden
Hva skjer om du flatter og bb shover, kan man da lure inn UhhMee med en widere range, og er dette noe man vil, så dypt i en slik tourney?

Edit:

Dette er most likely spew, men prøver bare å få igang diskusjon om litt alternative valg, og evt når man kan gjøre dette, og med hvilke hender.
0
Be the first to like this You like this
Redigert 2 måneder siden
Hva skjer om du flatter og bb shover, kan man da lure inn UhhMee med en widere range, og er dette noe man vil, så dypt i en slik tourney? Edit: Dette er most likely spew, men prøver bare å få igang diskusjon om litt alternative valg, og evt når man kan gjøre dette, og med hvilke hender.
Liqqaa
Registered: 09/01/2012
Posts in forum: 19
Grimsle 2 måneder siden
Anyways, gratulerer med bragden
+1
You and esp1my
Anyways, gratulerer med bragden :)
Grimsle
Registered: 20/11/2011
Posts in forum: 342
Fickschnitz 2 måneder siden
"You do or you Dont , there is no Try. " Yoda
0
Redigert 2 måneder siden
«╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮»
"You do or you Dont , there is no Try. " Yoda
Fickschnitz
Registered: 07/03/2008
Posts in forum: 54
ensa 2 måneder siden
UhhMee er den beste reggen igjen i turneringa, da tror jeg han åpner + eve hender mot en bb som går med de fleste hender for å akkurat plukke opp xxxx tusen chips.
Jeg vil tro AJs mot en reg i den spotten er +ev. Vil tro at en reg raise/folder plenty mot andre enn BB som han har en +ev hånd mot, selv om han åpner 17bb dyp. Tipper noe sånn som Kjo ish lignende hender på uhhmee
0
Re.
UhhMee er den beste reggen igjen i turneringa, da tror jeg han åpner + eve hender mot en bb som går med de fleste hender for å akkurat plukke opp xxxx tusen chips. Jeg vil tro AJs mot en reg i den spotten er +ev. Vil tro at en reg raise/folder plenty mot andre enn BB som han har en +ev hånd mot, selv om han åpner 17bb dyp. Tipper noe sånn som Kjo ish lignende hender på uhhmee
ensa
Posts in forum: 1379
Liverpul 2 måneder siden
Pusher 100 % her gitt reads. Med 10BB og såpass langt igjen til noe drastisk økning i payouts er vel spoten en av de bedre vi kan håpe på.
0
«When you´re a fish: gamble!»
Pusher 100 % her gitt reads. Med 10BB og såpass langt igjen til noe drastisk økning i payouts er vel spoten en av de bedre vi kan håpe på.
Liverpul
Posts in forum: 567
holtekila 2 måneder siden
er det bare meg eller har det utg raise tatt helt av det siste 1/2 året på stars ?
+1
You and Senkel
«holtekila»
Re.
er det bare meg eller har det utg raise tatt helt av det siste 1/2 året på stars ?
holtekila
Registered: 15/04/2011
Posts in forum: 682
wudupmyninja 2 måneder siden
holtekila:
Ny stjelepos.

Man spiller jo ikke bare mot en UTG range men også en hånd som skal klinke ut BB. Spotten stinker jo på alle mulige måter, kjempelett kast. Nice run btw!
0
«Signaturen din vil vises i diskusjoner»
Re. Re.
holtekila: [quote]er det bare meg eller har det utg raise tatt helt av det siste 1/2 året på stars ?[/quote]Ny stjelepos. Man spiller jo ikke bare mot en UTG range men også en hånd som skal klinke ut BB. Spotten stinker jo på alle mulige måter, kjempelett kast. Nice run btw! [img]http://no.donkr.com/Content/Scripts/v1.1/tinymce/plugins/emotions/img/smiley-cool.gif[/img]
wudupmyninja
Registered: 03/03/2008
Posts in forum: 1718
athilla 2 måneder siden
Liqqaa:
Hva skjer om du flatter og bb shover, kan man da lure inn UhhMee med en widere range, og er dette noe man vil, så dypt i en slik tourney?

Edit:

Dette er most likely spew, men prøver bare å få igang diskusjon om litt alternative valg, og evt når man kan gjøre dette, og med hvilke hender.

Om det skulle ha noen funksjon, vil det ikke da ha motsatt effekt av det du sier? Villain vet at hero er en solid reg, så varsellampene hans vil nok lyse om hero flatter pre.
0
«In the long run we are all dead. »
Re. Re: Situasjon dypt i millen med 10xbb
Liqqaa: [quote]Hva skjer om du flatter og bb shover, kan man da lure inn UhhMee med en widere range, og er dette noe man vil, så dypt i en slik tourney? Edit: Dette er most likely spew, men prøver bare å få igang diskusjon om litt alternative valg, og evt når man kan gjøre dette, og med hvilke hender.[/quote] Om det skulle ha noen funksjon, vil det ikke da ha motsatt effekt av det du sier? Villain vet at hero er en solid reg, så varsellampene hans vil nok lyse om hero flatter pre.
athilla
Posts in forum: 567
holtekila 2 måneder siden
Liverpul:

helt enig med det her btw !
0
«holtekila»
Re. Re: Situasjon dypt i millen med 10xbb
Liverpul: [quote]Pusher 100 % her gitt reads. Med 10BB og såpass langt igjen til noe drastisk økning i payouts er vel spoten en av de bedre vi kan håpe på.[/quote] helt enig med det her btw !
holtekila
Registered: 08/02/2011
Posts in forum: 81
Jon KB 2 måneder siden
Avg stacks her er jo ganske latterlige slik det vanligvis er i slutten av mill.

Du har 10bb, og jævlig lite FE på et push, spesielt når BB ”goes along” med nærsagt any2, siden da er det mer dødpenger og UhhMee får bedre odds på et syn mot deg. På den annen side trenger ikke det nødvendigvis være så negativt at du ikke har noe særlig FE når du har AJs. Hvis du hadde visst at han RF noe i det hele tatt i denne spotten tror jeg det blir et snap push, fordi det spiller ikke så mye rolle hvor mye equity du har mot syn rangen hans hvis han folder mye til pushet ditt, da er det massivt +EV å pushe, med alle dødpengene som kommer fra at BB er allin. Men som sagt veldig usikkert om du har noe særlig FE. UhhMee kan isolert sett absolutt åpne en hånd her som spiller marginalt bra mot BBs nærmest any2 range, det er ganske standard i mange spots og ofte ikke noe galt med å søke et race mot BB med 55%-60% edge eller noe mot rangen til BB. På den annen side kommitterer han seg vanligvis til å syne deg, BB, og Mrakan når han åpner her, noe som gjør rangen hans litt sterkere. Men likevel er jo AJs sterk her. Han kan likefullt kommittere seg mot dere tre med f.eks. TJs, som har en god edge mot BB, hvis bordet har spilt ganske tight og han ikke tror dere pusher tilbake mye (f.eks med hender som AJs).

Close spot IMO. Tror jeg heller mot et push pga UTG statsene hans som du har på en forholdsvis stor sample. Og det at du bare har 10BB og ikke akkurat kan sitte å vente på en herlig spot her.

Tror ikke nødvendigvis det er riktig som du sier at syn rangen has ”knuser deg” fordi ”han vet at du ikke vil spazze ut her”. Du må jo se på hva for slags odds han får på et syn når BB er allin med kanskje 80% hvis du pusher med bare 10BB.
0
Avg stacks her er jo ganske latterlige slik det vanligvis er i slutten av mill. Du har 10bb, og jævlig lite FE på et push, spesielt når BB ”goes along” med nærsagt any2, siden da er det mer dødpenger og UhhMee får bedre odds på et syn mot deg. På den annen side trenger ikke det nødvendigvis være så negativt at du ikke har noe særlig FE når du har AJs. Hvis du hadde visst at han RF noe i det hele tatt i denne spotten tror jeg det blir et snap push, fordi det spiller ikke så mye rolle hvor mye equity du har mot syn rangen hans hvis han folder mye til pushet ditt, da er det massivt +EV å pushe, med alle dødpengene som kommer fra at BB er allin. Men som sagt veldig usikkert om du har noe særlig FE. UhhMee kan isolert sett absolutt åpne en hånd her som spiller marginalt bra mot BBs nærmest any2 range, det er ganske standard i mange spots og ofte ikke noe galt med å søke et race mot BB med 55%-60% edge eller noe mot rangen til BB. På den annen side kommitterer han seg vanligvis til å syne deg, BB, og Mrakan når han åpner her, noe som gjør rangen hans litt sterkere. Men likevel er jo AJs sterk her. Han kan likefullt kommittere seg mot dere tre med f.eks. TJs, som har en god edge mot BB, hvis bordet har spilt ganske tight og han ikke tror dere pusher tilbake mye (f.eks med hender som AJs). Close spot IMO. Tror jeg heller mot et push pga UTG statsene hans som du har på en forholdsvis stor sample. Og det at du bare har 10BB og ikke akkurat kan sitte å vente på en herlig spot her. Tror ikke nødvendigvis det er riktig som du sier at syn rangen has ”knuser deg” fordi ”han vet at du ikke vil spazze ut her”. Du må jo se på hva for slags odds han får på et syn når BB er allin med kanskje 80% hvis du pusher med bare 10BB.
Jon KB
Registered: 08/02/2011
Posts in forum: 81
Jon KB 2 måneder siden
Her er det Wizza.

Måtte sette 500/1k/75 som blinds siden Wiz ikke har 50/100/10.

Det spiller ikke mye rolle fra eller til om han kaster mye eller syner med hele rangen, siden det at han har bedre equity mot deg når han syner med en tightere range blir grovt sett nullet ut av at han kaster seg mer pre flop.

Det var større edge enn jeg trodde, hvis han har rundt 17% her er det et snap push.
0
Redigert 2 måneder siden
Her er det Wizza. [img]http://i42.tinypic.com/2w1sjtl.png[/img] Måtte sette 500/1k/75 som blinds siden Wiz ikke har 50/100/10. Det spiller ikke mye rolle fra eller til om han kaster mye eller syner med hele rangen, siden det at han har bedre equity mot deg når han syner med en tightere range blir grovt sett nullet ut av at han kaster seg mer pre flop. Det var større edge enn jeg trodde, hvis han har rundt 17% her er det et snap push.
Jon KB
   Show