Tannimplantat

Startet av Alexander89s   |  5210 Views
1 2
   Show
Kategori Donkr - Off Topic - Småprat
Reg: 07/04/2009
Alexander89s 3 år siden
Når jeg våknet idag, oppdaget jeg at den ene tannen min var løs, så jeg tok den ut. Sitter bare rester igjen, så jeg bestillte hastetime oss tannlegen min, og han sa at det vil koste meg 25k for å skaffe meg et tannimplantat. Er dette reelt, eller er dette scamdyrt? [IMG]http://eurodent.no/images/stories/Behandling/implantat_illu.gif[/IMG] EDIT: Legen sa jeg måtte borre inn slik skrue, og så vente 3mdn, før han kunne sette på tannimplantaten. Så det betyr vel 2xflytur til utlandet + tannlege EDIT 2: Sånn ser det ut nå, litt rart uten gode gamle tanna mi på plass !BUHU [IMG]http://www.pollsb.com/photos/o/33840-johnny_rotten_rotten_getting_teeth_done.jpg[/IMG]
Like
Redigert 3 år siden
«Signaturen din vil vises i diskusjoner»
Tannimplantat
Når jeg våknet idag, oppdaget jeg at den ene tannen min var løs, så jeg tok den ut.
Sitter bare rester igjen, så jeg bestillte hastetime oss tannlegen min, og han sa at det vil koste meg 25k for å skaffe meg et tannimplantat.

Er dette reelt, eller er dette scamdyrt?
[IMG]http://eurodent.no/images/stories/Behandling/implantat_illu.gif[/IMG]

EDIT:
Legen sa jeg måtte borre inn slik skrue, og så vente 3mdn, før han kunne sette på tannimplantaten.
Så det betyr vel 2xflytur til utlandet + tannlege

EDIT 2:

Sånn ser det ut nå, litt rart uten gode gamle tanna mi på plass !BUHU
[IMG]http://www.pollsb.com/photos/o/33840-johnny_rotten_rotten_getting_teeth_done.jpg[/IMG]
Alexander89s
Reg: 01/03/2008
Psych0 3 år siden
gjør som alle andre og dra til Ungarn og fiks det der! Ps..ikke drikk vannet
Like
Redigert 3 år siden
«Operator! give the number for 911»
Re:Tannimplantat
gjør som alle andre og dra til Ungarn og fiks det der! Ps..ikke drikk vannet
Psych0
Reg: 07/09/2009
cardiss 3 år siden
Dra til Asia og få det fiksa for 1k. Legene der er like bra.
Like
1
1
«.»
Dra til Asia og få det fiksa for 1k. Legene der er like bra.
cardiss
Reg: 10/03/2008
Tork 3 år siden
Joint the army- they got a dental plan.
Like
Joint the army- they got a dental plan.
Tork
Reg: 18/03/2008
Floater 3 år siden
Jeg har en sånn tann på skrue. Det kostet ca 30k. Man trenger endel oppfølging under prosessen, så jeg kan ikke skjønne at det er så praktisk å reise til utlandet å få dette gjort. Jeg måtte først trekke resten av tannen som satt i kjevebeinet, så måtte beinet få tid til å gro. På meg tok det nesten 1 år fordi jeg hadde gått rundt med en skjult betennelse som hadde tæret på benstrukturen. Dette året gikk jeg rundt med en tann som var festet på de to nabotennene med lim. Den falt ut 4-5 ganger pga tygging på hard kost som brødskorper, grønnsaker osv. Hver gang måtte jeg til tannlegen for å lime den på igjen. Etter at kjevebeinet var grodd skikkelig, ble det satt inne en skrue som tannprotesen til slutt skulle festes i. Skruen satt inne i ca 3 mnd før den var grodd godt nok fast til at det kunne festes en tann på den. Tannlegen min mente at det var veldig uvanlig at tenner falt ut hos friske unge folk, og lurte på om jeg hadde skadet den en eller annen gang. Jeg svarte at jeg hadde slått den i gymmen på barneskolen og moren min klarte å trylle fram noen papirer fra tannlegen som jeg gikk til den gang. Skaden ble da regnet som en yrkesskade og jeg fikk dekket ca 30% av utgiftene fra NAV. Det sto forresten en sak i vg eller dagbladet i uka som gikk om en dame som hadde problemer med en tannprotese som hadde knekt. Hun hadde fikset tannen sin i Polen. Ingen tannleger i Norge ville hjelpe damen med å reparere tannen fordi de da tar over det juridiske ansvaret for en utenlandsk tannlege sitt arbeid.
Like
Jeg har en sånn tann på skrue. Det kostet ca 30k. Man trenger endel oppfølging under prosessen, så jeg kan ikke skjønne at det er så praktisk å reise til utlandet å få dette gjort. Jeg måtte først trekke resten av tannen som satt i kjevebeinet, så måtte beinet få tid til å gro. På meg tok det nesten 1 år fordi jeg hadde gått rundt med en skjult betennelse som hadde tæret på benstrukturen. Dette året gikk jeg rundt med en tann som var festet på de to nabotennene med lim. Den falt ut 4-5 ganger pga tygging på hard kost som brødskorper, grønnsaker osv. Hver gang måtte jeg til tannlegen for å lime den på igjen. Etter at kjevebeinet var grodd skikkelig, ble det satt inne en skrue som tannprotesen til slutt skulle festes i. Skruen satt inne i ca 3 mnd før den var grodd godt nok fast til at det kunne festes en tann på den. Tannlegen min mente at det var veldig uvanlig at tenner falt ut hos friske unge folk, og lurte på om jeg hadde skadet den en eller annen gang. Jeg svarte at jeg hadde slått den i gymmen på barneskolen og moren min klarte å trylle fram noen papirer fra tannlegen som jeg gikk til den gang. Skaden ble da regnet som en yrkesskade og jeg fikk dekket ca 30% av utgiftene fra NAV. Det sto forresten en sak i vg eller dagbladet i uka som gikk om en dame som hadde problemer med en tannprotese som hadde knekt. Hun hadde fikset tannen sin i Polen. Ingen tannleger i Norge ville hjelpe damen med å reparere tannen fordi de da tar over det juridiske ansvaret for en utenlandsk tannlege sitt arbeid.
Floater
Reg: 10/03/2008
Tork 3 år siden
Er vel fri flyt av varer og tjenester i EØS. Så kan vel ikke nekte å gjøre jobber på ting som er utført i disse landene?
Like
Er vel fri flyt av varer og tjenester i EØS. Så kan vel ikke nekte å gjøre jobber på ting som er utført i disse landene?
Tork
Reg: 16/02/2008
Magic 3 år siden
Et slikt tannimplantant kan fort koste 52K ja. Men dersom dette er en jeksel, så finnes det rimeligere løsninger. Tror du kan sette inn en bro i steden. Som flere har skrevet må du finne ut hvorfor tanna løsnet. Dersom det skyldes tannkjøttbetennelse, så kan du trekke fra beløpet på selvangivelsen. Da går under "fradrag for særdeles store sykdomsutgifter", men du trenger en legeattest fra tannlegen din på det.
Like
«If it smells like fish, eat it.»
Et slikt tannimplantant kan fort koste 52K ja. Men dersom dette er en jeksel, så finnes det rimeligere løsninger. Tror du kan sette inn en bro i steden. Som flere har skrevet må du finne ut hvorfor tanna løsnet. Dersom det skyldes tannkjøttbetennelse, så kan du trekke fra beløpet på selvangivelsen. Da går under "fradrag for særdeles store sykdomsutgifter", men du trenger en legeattest fra tannlegen din på det.
Magic
Reg: 18/11/2008
Peyote 3 år siden
Spør om å få krone isteden.. Det er vel ca 4500kr per tann..
Like
«Enjoying my betterthanyouness.»
Spør om å få krone isteden.. Det er vel ca 4500kr per tann..
Peyote
Reg: 03/03/2008
kongjokke 3 år siden
Kontakt tannlege skolen i oslo jeg tror de tar i mot kunder og gjør jobben til en brøkdel av det vanlige tannleger tar. Det er studenter som gjør jobben med en veileder til stede.
Like
Kontakt tannlege skolen i oslo jeg tror de tar i mot kunder og gjør jobben til en brøkdel av det vanlige tannleger tar. Det er studenter som gjør jobben med en veileder til stede.
kongjokke
Reg: 13/07/2009
Phido 3 år siden
Tenner er no drit, forferdelig lite gjennomtenkt del av kroppen. Vanskelig å spise uten dem og så driver de å oppfører seg råttent mot eierne om det skjer noe galt. Men i motsetning til stort sett resten av kroppen så gir disse små tannjævlene fullstendig faen i å fikse seg selv. Kjipe småsatan.
Like
5
«Signaturen min! Litt på siden og kanskje delt.»
Tenner er no drit, forferdelig lite gjennomtenkt del av kroppen. Vanskelig å spise uten dem og så driver de å oppfører seg råttent mot eierne om det skjer noe galt. Men i motsetning til stort sett resten av kroppen så gir disse små tannjævlene fullstendig faen i å fikse seg selv. Kjipe småsatan.
Phido
Reg: 02/10/2007
Bugs 3 år siden
Dyrt, ja, og 3 måneder hørtes ut som lang tid (tannlegen vet seff hva han gjør, but still ... ) Fikk en tann knust for noen år siden da jeg befant meg i Frankrike, og hele prosessen med å sette inn en ny kom på ~10k NOK, derav ~4k for selve tanna og resten for arbeidet. Dette inkluderte full check-up av alle andre tenner, når jeg nå først var der (å få fikset et standard lite hull kom på ~400 NOK). Tok rundt 10 besøk å få alt dette gjort, spredt utover 6 ukers tid. File ned restene av gamletanna, ta avtrykk, vente på å få ny tann laget, og så sette den inn.
Like
Dyrt, ja, og 3 måneder hørtes ut som lang tid (tannlegen vet seff hva han gjør, but still ... ) Fikk en tann knust for noen år siden da jeg befant meg i Frankrike, og hele prosessen med å sette inn en ny kom på ~10k NOK, derav ~4k for selve tanna og resten for arbeidet. Dette inkluderte full check-up av alle andre tenner, når jeg nå først var der (å få fikset et standard lite hull kom på ~400 NOK). Tok rundt 10 besøk å få alt dette gjort, spredt utover 6 ukers tid. File ned restene av gamletanna, ta avtrykk, vente på å få ny tann laget, og så sette den inn.
Bugs
Reg: 02/03/2008
zupafnun 3 år siden
Tork wrote:[QUOTE]Er vel fri flyt av varer og tjenester i EØS. Så kan vel ikke nekte å gjøre jobber på ting som er utført i disse landene? [/QUOTE] fikk høre det samme som han over, ingen tannleger i norge vil røre deg etterpå, gjeøder samme med synskirurgi... ingen øyeleger som vil røre øya dine etterpå om du gjør det i utlandet. i det minste ikke min øyelege, og han tvilte på at noen andre ville heller
Like
«all i want is to have sharks with frickin' laser beams attached to thei»
Re:Untitled
Tork wrote:[QUOTE]Er vel fri flyt av varer og tjenester i EØS. Så kan vel ikke nekte å gjøre jobber på ting som er utført i disse landene? [/QUOTE] fikk høre det samme som han over, ingen tannleger i norge vil røre deg etterpå, gjeøder samme med synskirurgi... ingen øyeleger som vil røre øya dine etterpå om du gjør det i utlandet. i det minste ikke min øyelege, og han tvilte på at noen andre ville heller
zupafnun
Reg: 04/03/2008
oyar 3 år siden
www.tannreiser.no
Like
www.tannreiser.no
oyar
Bugs 3 år siden
zupafnun wrote:[QUOTE]Tork wrote:[QUOTE]Er vel fri flyt av varer og tjenester i EØS. Så kan vel ikke nekte å gjøre jobber på ting som er utført i disse landene? [/QUOTE] fikk høre det samme som han over, ingen tannleger i norge vil røre deg etterpå, gjeøder samme med synskirurgi... ingen øyeleger som vil røre øya dine etterpå om du gjør det i utlandet. i det minste ikke min øyelege, og han tvilte på at noen andre ville heller[/QUOTE] Høres veldig merkelig ut. Så om du har fått gjort tannarbeid i utlandet en eller gang i livet, må du reise utenlands dersom du trenger fiksing senere? Selv om det har gått 20 år eller noe?
Like
zupafnun wrote:[QUOTE]Tork wrote:[QUOTE]Er vel fri flyt av varer og tjenester i EØS. Så kan vel ikke nekte å gjøre jobber på ting som er utført i disse landene? [/QUOTE] fikk høre det samme som han over, ingen tannleger i norge vil røre deg etterpå, gjeøder samme med synskirurgi... ingen øyeleger som vil røre øya dine etterpå om du gjør det i utlandet. i det minste ikke min øyelege, og han tvilte på at noen andre ville heller[/QUOTE] Høres veldig merkelig ut. Så om du har fått gjort tannarbeid i utlandet en eller gang i livet, må du reise utenlands dersom du trenger fiksing senere? Selv om det har gått 20 år eller noe?
Bugs
Alexander89s 3 år siden
oyar wrote:[QUOTE]www.tannreiser.no[/QUOTE] Takk for mange gode svar. Er det noen som har erfaringer med tannreiser.no?
Like
oyar wrote:[QUOTE]www.tannreiser.no[/QUOTE] Takk for mange gode svar. Er det noen som har erfaringer med tannreiser.no?
Alexander89s
oyar 3 år siden
Har ikke selv vært på klinikken, men kjenner flere som har fått tannbehandling der.de har bare positive ting å si om behandlinga..topp moderne utstyr, spesialister innen alle felt på tannbehandling.om du leser på hjemmesida så finner du priser på alt..du vil også få dekt fly og hotell 3 netter første gangen du er på behandling
Like
Re:Re:Untitled
Har ikke selv vært på klinikken, men kjenner flere som har fått tannbehandling der.de har bare positive ting å si om behandlinga..topp moderne utstyr, spesialister innen alle felt på tannbehandling.om du leser på hjemmesida så finner du priser på alt..du vil også få dekt fly og hotell 3 netter første gangen du er på behandling
oyar
Alexander89s 3 år siden
Jeg har ikke gjort noen EDIT 2. Noen som leker seg med modpower, men han er ikke så dum han, for det var akkurat den tanna på bildet som jeg har mistet :P
Like
Redigert 3 år siden
Jeg har ikke gjort noen EDIT 2. Noen som leker seg med modpower, men han er ikke så dum han, for det var akkurat den tanna på bildet som jeg har mistet :P
Alexander89s
Reg: 28/04/2012
alice76 2 år siden
Vidro påferieiTunisiai desember 2011.Undervårt opphold,harmannen minhatt problemermed tennene.
Vi fantdetaljene iAvicennaDentalCenter ofMonastirpå Internett.Vi ringteenlegeogWissemtime senereankomhotellet vårt!
Hanforklarteallebehandlingsalternativer, inkludertpriser.
Min mannhadde 4implantater,hverimplantatkoster 3500 NOK
teametvar sværtvennligtannlege.Behandlingenvar utmerketog minmannsierQuilESTden bestetannlegennoensinnebesøkt.
Vitror vi haregentligværtheldigå finne dennetannlegen, ogvikananbefaledennetannlegenfor alle.
Hererderes hjemmeside:

http://dental-tourism-tunisia.com/
Like
Dental implantater i Tunisia fra 3500 NOK
Vidro påferieiTunisiai desember 2011.Undervårt opphold,harmannen minhatt problemermed tennene. Vi fantdetaljene iAvicennaDentalCenter ofMonastirpå Internett.Vi ringteenlegeogWissemtime senereankomhotellet vårt! Hanforklarteallebehandlingsalternativer, inkludertpriser. Min mannhadde 4implantater,hverimplantatkoster 3500 NOK teametvar sværtvennligtannlege.Behandlingenvar utmerketog minmannsierQuilESTden bestetannlegennoensinnebesøkt. Vitror vi haregentligværtheldigå finne dennetannlegen, ogvikananbefaledennetannlegenfor alle. Hererderes hjemmeside: http://dental-tourism-tunisia.com/
alice76
Janemann 2 år siden
http://www.hvordanfungerermellomromtasten.no
Like
Re.
http://www.hvordanfungerermellomromtasten.no
Janemann
Reg: 02/07/2008
fos4 2 år siden
Komikkeinnpådensidenjeg?
Like
Re.
Komikkeinnpådensidenjeg?
fos4
JoeDirt 2 år siden
Ryanair (rygge-Budapest) Max 500 kr t/r
Hotell i Budapest 150-500kr pr natt
Tannlege (implant) 3000-6000kr

Www.budapest.no (de fikser alt; tannlege, hotell, limo service etc etc)

Poker:
Www.doyle.hu
Www.Universumpoker.hu
Like
1
Re: Tannimplantat
Ryanair (rygge-Budapest) Max 500 kr t/r Hotell i Budapest 150-500kr pr natt Tannlege (implant) 3000-6000kr Www.budapest.no (de fikser alt; tannlege, hotell, limo service etc etc) Poker: Www.doyle.hu Www.Universumpoker.hu
JoeDirt
Reg: 01/03/2008
Vulgata 2 år siden
Reiste med disse til Serbia. Vet ikke hvor mye det lønner seg hvis det bare er ei tann, men for meg var det et must. Flott service, henta på flyplass, bor 20 meter fra tannlege, alltid norskspråkelige tilstede, topp utstyr og betaler til norsk firma ved hjemkomst. Skal ned å ta resten i August. Kan annbefales selv om jeg ikke fant noe poker i byen.
Like
«Flaks oppstår der hvor forberedelse og mulighet møtes.»
Reiste med [url=http://www.dentalnorge.no/?page_id=569]disse[/url] til Serbia. Vet ikke hvor mye det lønner seg hvis det bare er ei tann, men for meg var det et must. Flott service, henta på flyplass, bor 20 meter fra tannlege, alltid norskspråkelige tilstede, topp utstyr og betaler til norsk firma ved hjemkomst. Skal ned å ta resten i August. Kan annbefales selv om jeg ikke fant noe poker i byen.
Vulgata
Reg: 02/11/2008
mysterio90 2 år siden
For 25K så får du tannimplant og en god ferie ;)

Jeg tror ikke at du må reise hele veien til Asia for å fikse den. Estonia er jo bare 2t unna med fly. Bare å ringe rundt og høre om prisene. Ukraina kan vel også være grei alternativ. Ellers er jo Thailand også et godt alternativ, du får i tillegg en ferie ;)
Like
For 25K så får du tannimplant og en god ferie ;) Jeg tror ikke at du må reise hele veien til Asia for å fikse den. Estonia er jo bare 2t unna med fly. Bare å ringe rundt og høre om prisene. Ukraina kan vel også være grei alternativ. Ellers er jo Thailand også et godt alternativ, du får i tillegg en ferie ;)
mysterio90
CrazyNinja 2 år siden
Hold deg langt unna disse helseturene folk preker så jævlig om. Skjer det noe galt så sitter du der med skjegget i postkassa uten mulighet for hjelp fra norske tannleger da de nekter å røre det makkverket de thailandske tannlegene har gjort.

Det siste du har lyst til å gå gjennom er infeksjoner i skruen og problemer som kan bre seg ut til resten av tennene. 25 000 kroner hørtes ikke dyrt ut i henhold til norske priser
Like
Redigert 2 år siden
Hold deg langt unna disse helseturene folk preker så jævlig om. Skjer det noe galt så sitter du der med skjegget i postkassa uten mulighet for hjelp fra norske tannleger da de nekter å røre det makkverket de thailandske tannlegene har gjort. Det siste du har lyst til å gå gjennom er infeksjoner i skruen og problemer som kan bre seg ut til resten av tennene. 25 000 kroner hørtes ikke dyrt ut i henhold til norske priser
CrazyNinja
Bugs 2 år siden
CrazyNinja:
Hold deg langt unna disse helseturene folk preker så jævlig om. Skjer det noe galt så sitter du der med skjegget i postkassa uten mulighet for hjelp fra norske tannleger da de nekter å røre det makkverket de thailandske tannlegene har gjort.

Ble nevnt lengre opp, men skjønner ikke helt dette. Blir du nektet reparasjon hos norsk tannlege på ting han ikke har gjort for deg? Om noe ryker etter 20 år, say.
Like
Re. Re: Tannimplantat
CrazyNinja: [quote]Hold deg langt unna disse helseturene folk preker så jævlig om. Skjer det noe galt så sitter du der med skjegget i postkassa uten mulighet for hjelp fra norske tannleger da de nekter å røre det makkverket de thailandske tannlegene har gjort.[/quote] Ble nevnt lengre opp, men skjønner ikke helt dette. Blir du nektet reparasjon hos norsk tannlege på ting han ikke har gjort for deg? Om noe ryker etter 20 år, say.
Bugs
CrazyNinja 2 år siden
Bugs:
CrazyNinja:

Ble nevnt lengre opp, men skjønner ikke helt dette. Blir du nektet reparasjon hos norsk tannlege på ting han ikke har gjort for deg? Om noe ryker etter 20 år, say.

Kjenner en personlig som har vært i Russland til de som skulle være skikkelige proffer og fikk satt i implantat. Han fikk problemer med skruen men de norske tannlegene nektet å røre det den russiske tannlegen hadde gjort da det kunne få konsekvenser (legale?) for den norske tannlegen. Han fikk tilbud om å gjøre om hele arbeidet igjen her i Norge, dvs punge ut med 40k, trekke ut skruen, la beinet tilhele seg igjen, så om igjen med borringprosessen og hele røkla. Skal love deg at borringen ikke er noe man har lyst til å gjøre flere ganger for å si det sånn. For ikke å snakke om den tida du må gå med protese i mellomtiden osv.
Like
Redigert 2 år siden
Re. Re. Re: Tannimplantat
Bugs: [quote]CrazyNinja: [quote]Hold deg langt unna disse helseturene folk preker så jævlig om. Skjer det noe galt så sitter du der med skjegget i postkassa uten mulighet for hjelp fra norske tannleger da de nekter å røre det makkverket de thailandske tannlegene har gjort.[/quote] Ble nevnt lengre opp, men skjønner ikke helt dette. Blir du nektet reparasjon hos norsk tannlege på ting han ikke har gjort for deg? Om noe ryker etter 20 år, say.[/quote] Kjenner en personlig som har vært i Russland til de som skulle være skikkelige proffer og fikk satt i implantat. Han fikk problemer med skruen men de norske tannlegene nektet å røre det den russiske tannlegen hadde gjort da det kunne få konsekvenser (legale?) for den norske tannlegen. Han fikk tilbud om å gjøre om hele arbeidet igjen her i Norge, dvs punge ut med 40k, trekke ut skruen, la beinet tilhele seg igjen, så om igjen med borringprosessen og hele røkla. Skal love deg at borringen ikke er noe man har lyst til å gjøre flere ganger for å si det sånn. For ikke å snakke om den tida du må gå med protese i mellomtiden osv. :)
CrazyNinja
1 2
   Show

2032.3945