Valuta Tyrkia.

Startet av tumlus   |  3320 Views
   Show
Kategori Donkr - Off Topic - Småprat
Reg: 02/03/2008
tumlus 3 år siden
Hei. Drar til Tyrkia i morgen, og lurer på om noen har peiling på om det er best å benytte tyrkiske lire eller euro? Får man mer for 100 kroner dersom man bruker lire i stedet for euro, f.eks.
Like
Redigert 3 år siden
Valuta Tyrkia.
Hei.

Drar til Tyrkia i morgen, og lurer på om noen har peiling på om det er best å benytte tyrkiske lire eller euro? Får man mer for 100 kroner dersom man bruker lire i stedet for euro, f.eks.
tumlus
Reg: 28/07/2009
MrMalum 3 år siden
Har nettopp kommet hjem fra Tyrkia selv nå, og undersøkte dette før jeg dro. Det lønner seg å bruke tyrkiske lire når du er der, og det beste er å ta ut lire i minibank mens du er der, ikke ta ut før du drar;)
Like
Re:Valuta Tyrkia.
Har nettopp kommet hjem fra Tyrkia selv nå, og undersøkte dette før jeg dro. Det lønner seg å bruke tyrkiske lire når du er der, og det beste er å ta ut lire i minibank mens du er der, ikke ta ut før du drar;)
MrMalum
Reg: 02/05/2008
kenji007 3 år siden
best og bruke lire:) skal dit jeg og
Like
best og bruke lire:) skal dit jeg og
kenji007
Reg: 30/05/2010
veiberg 3 år siden
husk og veksle tilbake før du reiser....tror det er vanskelig å få veksle i norge
Like
«veiberg»
husk og veksle tilbake før du reiser....tror det er vanskelig å få veksle i norge
veiberg
Reg: 01/03/2008
franck123 3 år siden
Har også nettopp vært i Tyrkia å det beste er å ta ut penger av minibanken der nede,å bruke Tyrkiske lire!YEAH Anbefaler også å IKKE ta imot hjelp i fra Tyrkere som gjerne står å henger ved minibanken for å hjelpe til hvis det er noe en ikke skjønner når en skal foreta et uttak, da det var flere turister som ble lurt for penger på den måten når vi var der nede. Heller aldri bruk minibankkort til å betale for drinker på utestedene, da jeg snakket med en Tyrker som sa at det var helt vanlig hvis en skulle betale f.eks 200Lire ca.800 kr at de trykket inn 2000 lire som er plutselig 8000 kr. Er ikke alltid lett å følge med på nuller når en begynner å bli lemster i øyene, så jeg anbefaler å KUN bruke minibank der nede siden 90% av Tyrkere er lurt opp til at turister skal lures å at det er helt greit !NOWAY Ellers så har de mye god mat i Tyrkia!YEAH Ha en fin reise;)
Like
Har også nettopp vært i Tyrkia å det beste er å ta ut penger av minibanken der nede,å bruke Tyrkiske lire!YEAH Anbefaler også å IKKE ta imot hjelp i fra Tyrkere som gjerne står å henger ved minibanken for å hjelpe til hvis det er noe en ikke skjønner når en skal foreta et uttak, da det var flere turister som ble lurt for penger på den måten når vi var der nede. Heller aldri bruk minibankkort til å betale for drinker på utestedene, da jeg snakket med en Tyrker som sa at det var helt vanlig hvis en skulle betale f.eks 200Lire ca.800 kr at de trykket inn 2000 lire som er plutselig 8000 kr. Er ikke alltid lett å følge med på nuller når en begynner å bli lemster i øyene, så jeg anbefaler å KUN bruke minibank der nede siden 90% av Tyrkere er lurt opp til at turister skal lures å at det er helt greit !NOWAY Ellers så har de mye god mat i Tyrkia!YEAH Ha en fin reise;)
franck123
Reg: 02/03/2008
tumlus 3 år siden
Tusen takk for alle tips, blir bra dette!
Like
Tusen takk for alle tips, blir bra dette!
tumlus
Reg: 01/03/2008
Troendern 3 år siden
Ta med varmeskjold så du ikke dunster bort !LOL
Like
«Freedom`s just another word for nothing left to loose»
Ta med varmeskjold så du ikke dunster bort !LOL
Troendern
   Show

552.1947